zondag 31 maart 2019

2 april 2019



Gisteren presteerde ik alweer een pak overuren.
De blog aanvullen, informat aanstippen. 
De facturatie van maart moest nog geteld en afgerond worden
en de paasmanden moesten dringend bijgewerkt worden. 
Mijn hulplijn - juf Anne - heeft immers een probleempje met haar vierwieler.
Geen auto .. geen vervoer .. en dus ook geen afgewerkte paasmanden.😉
Maar juf Anne kan fier zijn op mij.
Ik heb de paasmanden met de nodige precisie afgewerkt. 
Al moet ik bekennen dat de pluimen overal te vinden waren .. 
tot in mijn haar toe zaten er geel/oranje pluimen.😊

Zijn ze nu niet schattig ? 



Na 1 april staat 2 april te drummen. 
Geen 'fopjes', geen 'aprilvissen' vandaag ! 
Gisteren stond in een artikel te lezen dat 'het vertrouwen in onderwijs' groot is. 
Ik hoop dat we dit vertrouwen niet beschaamd hebben. 
De kinderen vonden het alvast fantastisch ! 
En geef toe, één keer per jaar aprilvissen verzinnen - het moet kunnen ! 

Vandaag lees ik voor uit Rikki en Mia de kip. 
Mamady laat meteen weten dat hij ook een 'Mia kip' heeft. 
Mijn zus heeft die naam aan de kip gegeven, vertelt hij nog. 
Flinke zus ! Ook Rikki-fan net zoals juf Tania ? 
Na het verhaal tekenen we 'het' onderwerp .. Mia kip dus. 




En dit is het resultaat .. 




De turnjuf komt langs vandaag.. samen sporten, tof ! 
Ik kan gewoon wat extra tijd gebruiken om mijn administratie verder in orde te brengen. 
Daar ga ik .. 
De inschrijvingen voor het oudercontact zijn afgesloten. 
Alle voorbereidingen zijn gemaakt.
Het rooster is in elkaar gepuzzeld. 
Vandaag gaan de briefjes terug mee naar huis. 
De K1-tjes hebben ook hun afspraak met de schooldokter meegekregen naar huis.
En de inschrijvingen tot deelname aan de opendeurdag moeten opgelijst worden. 
Op gimme post ik nog een bericht voor de beweegdag van morgen. 
Er moet nog een voorraad melk gehaald worden op het secretariaat
en de peren van het fruitproject moeten ook nog eens geschild worden. 
En Mama Vitamientje komt ook langs.
Elke week loopt ze week trouw langs
 met een enorme fruitmand voor alle kleuters.
 Dank je wel voor al dit lekkers ! 

Helaas, mijn lestijd LO blijkt te kort voor al mijn plannen. 
Gelukkig heb ik deze middag geen toezichten of vergaderingen op de planning staan 
en kan ik dus rustig de klasblog aanvullen voor jullie (groot)ouders. 
Veel leesplezier en tot een volgend berichtje !
Juf Tania

 Net voor de school uit is, krijgen we nog een stevig onweer over ons hoofd. 
Mijn kleuters zijn er niet gerust in.
Sommigen zijn zelfs bang en kruipen net iets dichter dan anders.
Eentje schuilt letterlijk in mijn armen. 
Tot Mamady er in slaagt iedereen tot rust te brengen : 
We zitten binnen en onze juf is toch bij ons .. we moeten echt niet bang zijn ! 
Wat een vertrouwen krijg ik van mijn kleutertjes. 😊
En even later schijnt de zon ..

Actualiteit : 
Na 30 jaar zijn Gert en Samson niet langer een duo meer - 
het einde van een tijdperk. 
Als fan van het eerste uur zal ik dit olijke duo missen. 
Morgen op de beweegdag brengen we een ode aan Samson en Gert 
en zullen we alle hits lekker mee brullen. 
(Hopelijk houdt mijn stem het !)
 

1 opmerking:

  1. Schat ze zijn prachtig.... klein detail.. je bent de wenkbrauwen vergeten... vlug eventjes met alcoholstift de wenkbrauwtjes tekenen... (niet microbladen ..) ... de stipjes op het snaveltje... en klaar is kees ! Ik weet ik en moeilijk.. XXXXXX

    BeantwoordenVerwijderen