zondag 24 maart 2019

25 maart 2019

Een nieuw thema in de klas ; Overal eitjes .. 
En neen,ik heb het niet enkel over de eieren van chocolade ..

Ik heb het ook over het ei van de kip/gans, 
het ei van een duif, het ei van de struisvogel,
het ei van een slang, het ei van de schildpad enz. 
Uiteindelijk belanden we bij de eieren van de paashaas.

En omdat de paashaas elk jaar langskomt in de Tandem, 
moeten er ook paasmanden geknutseld worden. 
Gelukkig kan ik rekenen op juf Anne - 
Zij zal 21 paasmanden knutselen met mijn kleuters.
Ondertussen gooi ik me op andere opdrachten .. 
co-teaching in de kleuterklas. 
Juf Anne .. alvast bedankt ! De onderwijsmicrobe laat je nooit los ๐Ÿ˜‰


De laatste rosse centen worden binnen gebracht. 
Wissal, Maja, Mathis S en Bess hebben nog een aardige som bij elkaar gebracht. 
Dank je .. 


 Ook Vladimir en Sabri zijn onderweg met een -zo te zien- hele zware bak.
Nog meer centjes ? vraag ik.
Sabri giert het uit : Ja .. en ook een heleboel steentjes ! 
Hoezo ??? Steentjes ???
Eventjes mijn licht opsteken bij juf Kelly.
Jawel, steentjes om de schuddozen te vullen .. krijg ik te horen.

Pas om 10.00 uur kunnen we echt beginnen met de les en
we hebben nog een opdracht van het vorige thema af te werken : 
Teken met stift een 'muziek'mannetje op een partituur. 





Over de middag loop ik nog maar eens een rondje refter. 
Het kleuteraantal blijft stijgen, er rest amper tijd om te ademen. 
Borden vullen , brooddozen openen, controleren en opbergen, drankjes verdelen 
en proberen orde en rust te brengen ..behoort tot mijn kerntaak. 
Na het eten alle kleuters in hun jas hijsen en een nodige sanitaire stop inlassen. 

Even tijd voor een snelle hap maar daar is juf Anne al. 
Zij komt vandaag paasmandjes knutselen, 21 in totaal. 
Ik krijg meteen enkele opdrachten ..
Knip repen papier, snijd de flessen open, niet de ganzen 
en kleef ze vast op de fles.. 
Pffff .. vermoeiend ! ๐Ÿ˜‰
Ik doe gedwee wat me gevraagd wordt - ik ken mijn collega !
Juf Anne knipt samen met de kleuters het hoofd en de bek van de ganzen. 
En na het werk krijg ik nog een laatste opdracht : Ruim al die troep maar op .. 
Ja, ook dat nog .. 
Ik durf niet te morren als ik zie wat juf Anne gekocht heeft voor onze klas. 
Een stoffer en blik in onze klaskleuren. 
Dank je wel, juf Anne ! 
Het was een fijne middag .. maar morgen mag het echt wat rustiger, ik ben doodop ๐Ÿ˜Š


Actua : 
Onze Rode Duivels doen het fantastisch. 
Gisteren sloten ze hun wedstrijd tegen Cyprus af met winst ! 
Eindscore : Cyprus - Belgiรซ : 0 - 2 
Dank je Eden Hazard en Michy Batshuayi voor de mooie doelpunten. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten