donderdag 21 maart 2019

21 maart 2019


Nog meer rosse centjes voor Kom op tegen Kanker.

Alle klassen van de basisschool sparen mee voor deze actie. 

Eerlijk is eerlijk .. de kleuters hebben tot nu toe het meeste geld gesprokkeld. 
Dikke pluim voor jullie ! 

Ook juf Vera en juf Anne doen lustig met ons mee. 
Bedankt collega's voor jullie eeuwig enthousiasme ! 

En zo rijd ik op de stakingsdag een ommetje om geld op te halen voor het goede doel. 

512 x € 0.05 = € 25.60
596 x € 0.02 = € 11.92
458 x € 0.01 = € 4.58
Dagtotaal : € 42.10 

Totale som : € 218.04 + € 42.10 + € 0.60 = € 260.74
Geen cent blijft achter op school.. 
Elke dag sleur ik kilo's rosse centen mee naar huis 
om ze de volgende dag opnieuw mee te brengen naar school.

Na de stakingsdag van gisteren zijn we er weer. 
Hopelijk heeft men de noodkreet begrepen in Brussel. 
Axelle weet precies waarom de juf gisteren niet naar school kwam..
Jij bent boos omdat je geen centjes krijgt om speelgoed te kopen voor ons hΓ© juf ??? 
Gelijk heeft ze .. al is dit maar een deeltje van de ontevredenheid 😊
 Axelle maakte van de stakingsdag gebruik om samen met mama koekjes te bakken. 
Zo heb ik naast mijn 'bloemenleverancier' 
nu ook een 'koekjesfee' die me verwent met zoete koekjes. 
En of ze lekker zijn !
Dank je, Axelle..heel lekker  Xxx 

Vandaag gaan we knikkerschilderen, een leuke opdracht.
Overal waar de knikker rolt, laat deze een verfspoor na. 
En met dit werk zullen we een schuddoosje maken.
Alleen de vulling ontbreekt nog. 
Daarom krijgen mijn kleuters een opdrachtje mee :
Ga deze avond op zoek naar 'vulling' voor de schuddoos
vb ongekookte rijst - erwten - droge bonen - kofiebonen - kiezeltjes - maΓ―s - zaden enz.
Dan vullen we morgen de schuddoos en klaar ! 










Wie klaar is met werken, kan terecht in de speelhoeken. 
 De lego's vormen een nieuwe uitdaging voor de kleuters .. goed voor de fijne motoriek.
 Ook een aanbod van nieuwe puzzels (lees ; gekregen puzzels van mijn neefje) 
dagen mijn kleuters opnieuw uit. 


De jongsten van de klas spelen dan weer met wat groter materiaal. 
Voor elk wat wils dus.


Een stukje media brengt nieuwe ideeΓ«n. 
Het boek 'Het maanconcert' kreeg een passend lied aangemeten "We all stand together" 
Vandaag vragen de kleuters of ze 'de film' nog eens kunnen bekijken. 
En dat doen we .. samen ! 
Maar ik heb nog meer .. 
Kennen jullie line riders ??? 
Als je deze intikte (Beethoven5.mp4) krijg je een leuk fragment te zien. 
Misschien kan je ook deze samen met je kleuter ontdekken. 

Uit de kindermond :
Niene (K1) vertelt een verhaal over Babs die een eend heeft gebeten. 
???? 
Babs .. een meisje .. die een eend in de nek bijt ???? 
Dit kan toch niet !!! 
Dus zeg ik Niene : Meisjes doen dit toch niet ? 
Waarop Niene heel fijntjes zegt : Babs is wel een hond hoor juf ! 
Oeps !!! 😌


Ook de poestvrouw heeft het hard te verduren in onze kleuterafdeling. 
Juf Ilse (K2/3) had haar vulkaan buiten gezet bij het vuilnis. 
De poetsvrouw kwam, zette haar voet prompt op de vulkaan en toen gebeurde het..
De vulkaan spuwde een heleboel lava .. juf Ilse was de verf er vergeten uithalen. πŸ˜ŠπŸ˜€
Er kon gepoetst worden !! 

Was het wraak ?? Ik weet het niet !! 
Toen deze middag juf Ilse een dringende sanitaire stop nam, bleek al het papier op. 
Geen velletje te bespeuren en de kleuters waren niet van plan om te delen. 
We lieten juf Ilse nog even rustig genieten maar na de speeltijd moesten we echt wel ingrijpen. 
Ik sloop naar de leraarskamer en 'ontvreemde' twee pakken toiletpapier. 
Betrapt .. door de directeur zelf .. 😁😁😁
Ik vertelde hem het verhaal en kreeg groen licht
 om met de lading rollen terug naar de kleuterafdeling te stappen.
Juf Ilse was gered .. en wij ook, of we konden er nog een extra klas bijnemen. 



Nog steeds lopen er meldingen binnen rond het luizenprobleem. 
We krijgen het maar niet onder controle. 
Extra controleren is de boodschap.
Wie levende luizen vindt of neten dient onmiddellijk de behandeling te starten.
Was ook alle jassen, mutsen, sjaals, knuffels en bedlinnen. 
Pas na de behandeling is je kind welkom op school. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten