maandag 18 maart 2019

18 maart 2019


De Tandem feest !! 

Over enkele weken viert het GO! zijn/haar 30ste verjaardag 
en dat vieren alle GO-scholen over heel Vlaanderen.
En wij ? 
Wij vieren natuurlijk mee .. 
 Feest is .. 
Heel wat natuurlijk, maar wij richten ons op muziek en muziekinstrumenten.
En Mamady heeft tijdens het weekend alvast eens in de muziekkoffer gezocht naar een leuk instrument. 
Iedereen kan het bespelen, weet Mamady.
Gelijk heeft hij.. 
 Mamady toont hoe het precies moet.
 Ook Mohamed waagt zijn kans terwijl Julius op de xylofoon speelt.
 Emiel vindt het op 'belletjes' lijken. Mooi zo ! 
 En Mathis W. en Mathis S. kunnen er ook wat van.. 
Iedereen wil zo'n trommel dus maken we er eentje.. dozen genoeg in de berging 😊
Het bespelen van de trommel is voor thuis .. 
21x ongecontroleerd tromgeroffel overleef ik niet 😄😄

Kleuters houden van een wist-je-datje .. 
en dus heb ik er eentje voor ze. 

Woorden kan ik lezen omdat ze gemaakt worden van letters. 

Muziek kan je lezen omdat deze gemaakt wordt van muzieknoten. 
Elke noot klinkt anders .. luister maar ! 
(Juf speelt een deuntje op de blokfluit) 

Even later bied ik de kleuters een notenbalk aan.
Met dopjes worden muzieknoten gelegd. 


Nieuws van de dag 
Mamady bracht het voorbije weekend een bezoek aan het dino-museum in Brussel.
Die dino's zijn zoooooooooooo groooooooooooooooooooott ! 
Mijn kleuters willen er alles over weten. 
 Dus geef ik nog deze tip mee .. op zoek naar een leuke uitstap tijdens de paasvakantie  ?
Een bezoek aan het Koninklijk Belgisch Instituut voor Natuurwetenschappen kan/zal op veel bijval rekenen.   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten