woensdag 7 november 2018

7 november 2018


Lang zullen ze lezen .. een bezoek aan de openbare stadsbibliotheek .. 
Vandaag is het 'dé' dag waarop mijn kleuters zullen kennismaken 
met de werking en functie van de bibliotheek. 
Het bezoek werd voorbereid adh van een prentenboek.
Mijn kleuters weten precies hoe de bib werkt en hoe zich te gedragen in de bib. 

Maar eerst trotseren we weer en wind.
Een stevige wandeling door de straten van Eeklo brengt ons naar onze bestemming :
 de stadsbibliotheek
Juf Nicole zet een sprintje in.
Komaan, juf Tania is vandaag zo snel als de wind grapt ze. 

Het is duidelijk dat de herfst eindelijk in het land is. 
Het is eventjes zoeken naar een oversteekplaats. 
Gelukkig helpen mijn kleuters de oversteekplaats te vinden.
Door het park .. langsheen de academie en het cultureel centrum ..
We zijn er ! 
De verantwoordelijke onderschept me en vraagt of ik een afspraak heb. 
Niet dus .. ik dacht dat de bibliotheek openbaar was .. dus geen afspraak.
Sommigen dingen veranderen, vanaf nu is een afspraak vereist, krijg ik te horen. 

Een huis vol verhalen .. waw .. 
Lees je die allemaal voor ? vraagt Radion. 
Waarschijnlijk zal ik toch een aantal boeken voorlezen, lach ik.. allemaal is erg veel ! 
De kleuters weten amper waar te beginnen. Wat zullen we kiezen ?
Er wordt gewikt en gewogen.. Wat een aanbod. 
Iedereen kiest één boek en al die boeken samen lenen we uit. 


Terug op school plaatsen we alle boeken netjes in de boekenkast.
De kleuters zoeken de speelhoeken op. Sommigen sluipen rustig naar de boekenhoek
en lezen gezellig alleen of samen een boek. 
Opdracht 1 geslaagd ! De liefde voor het boek is geboren. 



En dan is er nog .. 
het vriendelijk oud meneertje dat dagelijks zijn krant komt lezen in de bib. 
Eventjes laat hij zijn krant links liggen om ons een complimentje te bezorgen :
Wat zijn jullie flink ! Jullie doen dit heel goed ! (gelijk heeft hij😉)
En dan kruipt hij terug achter zijn krant. 
Als we de bibliotheek verlaten, wuift hij nog eens. 
Een leuke ontmoeting tussen jong en oud ! 




Deze foto's heb ik opgevist bij juf Ilse
 De K2/3-tjes ijverig aan het werk om mijn verjaardagsboeket bij elkaar te knutselen.
Voor elk werkjaar een bloem .. wat een opdracht .. 
maar ik ben er ontzettend blij mee. 
Dank je wel schatties ! Xxx 

De eerste aanvraag voor de fietsmarathon tvv de Eeklose kilometervreters is binnen.. 

Robbe (K3) heeft wel een heel speciaal berichtje voor me 😊
Juf Tania, ik heb gekozen voor 'ons' liedje. 
Ik weet het meteen. 
Ik hoef niet na te denken.
Inderdaad, Robbe en ik hebben samen 'ons' liedje en dat liedje staat vrijdag bovenaan de playlist. 

Ook ik heb al mijn lijstje klaar voor vrijdag .
1. Summer of 69 
2. Waka waka 
3. viva la vida
4. Don't stop me now
5. La ballade des gens heureux
 
En Emiel (K3) heeft een speciaal verzoek,
één of andere symfonie van Beethoven .. Duurt lekker lang !  Zo ongeveer een 50 minuten.
Emiel giert het uit 😏 ..
Dit komt van mama Eline, zeker weten 😁

We hebben nog een lange weg te gaan dus verras ons morgen met een waslijst aan liedjes
of een bod op onze kunstwerken. 
Je steunt er het goede doel mee. 

Lees onze oproep nog eens aandachtig door ! 

De Tandem fiets voor het goede doel 

Op vrijdag 9 november fietsen de kleuters een mini-marathon voor het goede doel.
Hoe werkt de actie ? 
Alle fans/supporters van de Tandemtrappertjes kunnen de actie steunen door hun favoriete lied(jes) aan te vragen.
Per aangevraagd nummer schenk je € 1.00 

Let op .. zolang er muziek is, wordt er gefietst.
De Tandemtrappertjes trappen de pedalen netjes rond.
Op het einde van de schooldag hopen we minstens € 100.00 verzameld te hebben voor de Eeklose kilometervreters. 
Eveneens kan je een bod uitbrengen op één van de kunstwerken.
Inzet € 5.00 .. bieden maar ! 
Dank voor jullie steun ! 
💖💖💖


1 opmerking:

  1. Oei,oei, Juf Tania, een afspraak met je klasje om naar de 'Openbare Bibliotheek' te gaan... Jammer, ik weet dat je kleuters heel goed opgevoed zijn en dan ook rustig hun boekjes bekijken in de bib... Er is veel veranderd.... Hopelijk hield de verantwoordelijke zich aan de functiebeschrijving en werd je dit vriendelijk en correct meegedeeld .XXXX

    BeantwoordenVerwijderen