donderdag 29 november 2018

29 november 2018


Niemand die wortelen lust op de Tandem ?? 
Wacht maar, wedden dat ze vlotjes gesmuld zullen worden vandaag?! 

Dus vind je me deze morgen al heel vroeg in de kleuterafdeling..
wortels raspen en in staafjes snijden. 
Gelukkig heb ik een handig keukenhulpje ..
 juf Muriel en ik bereiden  samen de mise-en-place voor. 


De kinderen zijn rumoerig deze ochtend. Ik hoop dat een verhaaltje enige rust brengt. 
IJdele hoop ! 
Is het de spanning rond het hele Sint-gebeuren ? 
Is het de opeenvolging van de vele activiteiten ? 
Is het het weer dat hen parten speelt ? 
Ik weet het echt niet..
Ik ga onverstoorbaar door, we hebben nog een pak opdrachten af te werken. 
 Wie me liefheeft, volgt me .. onvoorwaardelijk 😉
En dat doen mijn ukken.
Er wordt geknipt en gedacht ..  en ja, eventjes keert de rust terug. 
Hoe fijn ! 





En dan is er pauze. 
Ook vandaag kunnen we niet naar buiten dus nemen we ruim de tijd om alle fruit te eten. 

En dan zijn er worteltjes !! Oei, zie ik daar vieze snoeten ?? 
Ik los het probleem meteen op en weg vieze snoeten ! 
Een paard lust wel een worteltje.. een ezel loopt steevast de wortel achterna en 
konijnen zijn dol op wortelvelden. 
Maar hoe zit het met de kinderen ?

Mijn tussenkomst werkt. Ik heb hun volle aandacht - houden zo ! 
Weet je dat je met worteltjes leuke dingen kan doen ? 
Kijk, een worteltekening ! 
Of  wortelen in de oren, net zoals Rikki konijn doet ?! 
Neen, dit doe ik maar niet .. (sorry mama's en papa's .. geen voorbeeld, ik weet het !)
Maar het helpt wel. 
Iedereen neemt twee wortelstaafjes en bedenkt iets. 
Mamady is helemaal mee in het verhaal : Ik ben een vampier ! lacht hij. 
Ik word er helemaal bang van. 
En bij elk hapje verdwijnt een stukje wortel.
 De kom is in een mum van tijd leeg. 
En of het lekker was ? Natuurlijk maar ook bijzonder leuk ! 

Na de speeltijd komen de K3-tjes bij ons in de klas. 
Juf Kelly heeft een afspraak bij de zorgcoördinator. 
Ik lees nogmaals een verhaal voor en speel een spelletje 'Ra ra ra wie/wat ben ik ?'
De kleuters liggen in een deuk als ik een pakje friet blijk te zijn 😊😊😊

Als de klok twaalf uur slaat, is het hoogtijd voor het middagmaal en we eten frietjes ! 
Joepie .. 
Terwijl de kleuters naar de eetzaal zijn, hebben de juffen even adempauze voor een snelle hap
en dan wordt er nog flink doorgewerkt om alle 'knutsel'werkjes klaar te krijgen voor Sint. 
Ik vul de knutseltassen en juf Muriel gaat de filosofische toer op. 😁
Ik sta versteld van haar uitspraken.
 Een directeur moet zijn juffen adoreren en koesteren. 
Heb ik gehoord in het programma 'succesvolle ondernemers'
Zoveel wijsheid in één zin heb ik nog nooit gehoord.
Ik zou al blij zijn als men mij koestert, grap ik. 
Juf Joke, die ook het gesprek gevolgd heeft, wil dan weer 'respect'
We adoreren elkaar wel is haar besluit ! 
Wat een gesprek ! 
Ik hoop dat ik alle werkjes toch in de juiste knutsel-tas gestopt heb
want het onderwerp van gesprek zette mij aan om mijn volle aandacht erbij te houden. 
Ik hoop op een luchtig onderwerp morgen 😊
Na de middag stapt 'ons luchtig onderwerp' binnen.. juf Anne. 
Vandaag komt ze nogmaals knutselen met de K2-tjes. 
En na heel veel werken, is de opdracht klaar ! 
Een Pietje in de schoorsteen ! 
Mooi hé ?!? 
Wacht maar tot je mijn Pietjes ziet ! 😉
En dan kunnen we een echte Pieten-verkiezing houden.

1 opmerking:

  1. Dag juf Tania,
    Jullie zijn alvast al goed voorbereid op het bezoek van Sint en Piet ! Lenige kleuters, een gezonde hap eten (wortels)!!!
    Schitterende knutselwerkjes maken ...
    Ik denk dat er voor jullie een supermooi cadeau zal klaarliggen!!

    BeantwoordenVerwijderen