donderdag 15 november 2018

15 november 2018


Daar is hij, onze voorlees-papa .. net op tijd want de voorleesweek begint. 
Vandaag leest hij een verhaal voor uit het grote sprookjesboek. 
En o wat zijn mijn kleuters stil. 
Dank je wel voor dit fijne voorleesmoment ! 

Na het verhaal reppen we ons naar het PTI in Eeklo. 
Wij worden er verwacht op een gast-college van een professor van Technopolis. 
De professor - een vrouwelijk exemplaar (ja, die zijn er ook !) 
leest ons voor uit een heel speciaal boek.
Aan dat verhaal zijn allerlei wetenschappelijke proeven verbonden ivm lucht. 
Hoe dit allemaal kan, is me ook een raadsel
maar ik beloof mijn kleuters dit weekend een studie te maken over al deze onderwerpen. 
Het wordt dus weer een zwaar weekend.. maar hey, voor de wetenschap doe ik alles ! 😉
En als 12 kleuters op ballonnen gaan staan en er geen enkele ballon springt, 
begrijpen we er allemaal helemaal niks meer van.
Wat gebeurt er toch allemaal ? 
Zou dit bij ons ook lukken ? 
Iedereen kijkt geboeid toe.
Een nieuwe interesse is geboren .. volgende week meer van dat, want STEM-Piet 
komt opdagen met meer 'raadsels'
Zullen wij een gepast antwoord vinden ??? 
Ik hoop het !!! 

In de namiddag vinden we nog even de tijd om Hennie de heks te tekenen. 
En jawel, ik vind ze schitterend ! 
Oefening baart kunst. 




 Terwijl Mathis W aan het tekenen is, bedenkt hij dat in zijn schooltas 
nog enkele tekening zitten voor de juf. 
Dank je Mathis. Jouw tekeningen krijgen een mooie plaats in mijn klasje. 

Ook juf Anne is er voor een lesje 'knutselen met juf Anne' 
De spinnen zijn nog lang niet klaar. 
Vandaag krijgt ze 8 poten en ogen. 
Mijn kleuters leveren een grote inspanning om de poten in de spin te stoppen
maar dat vraagt echt wel enige vingervaardigheid en kracht. 
Ik help waar ik kan.. 
En na 11 spinnen en 88 poten ben ik klaar met de klus.😡 
Zo zie ik eruit na deze krachtinspanning ! 
Het resultaat mag er zijn, vind ik. 
Dank je wel, juf Anne ! 
Naschools krijg ik een demonstratie van Fien. 
Fien zit in het eerste leerjaar en kent al heel wat letters.
En met die letters maakt ze al zinnetjes. 
Die schrijft ze netjes neer op het schoolbord in mijn klas. 
Flink zo, Fien ! Dit verdient een 10/10.


1 opmerking:

  1. Lieve Juf Tania, je kleutertjes zijn schatjes en werken heel flink en ja het was een 'huzarenwerkje' maar ze deden het fantastisch !! Volgende week 'Pietjes uit de schoorsteen'...... Hopelijk ben ik hersteld, want ik ben mijn stem kwijt..Maar je bent nog niet van mij verlost .. en ook met thema Kerst staat er iets op het programma.. xxxxx

    BeantwoordenVerwijderen