zaterdag 24 november 2018

26 november 2018

Op 17 november was Lize jarig !
Vandaag vieren we feest ..
Gelukkig verjaardag, Lize ! 

(foto's volgen) 

Mijn agenda voor deze week is flink gevuld.

Zo is er de voorleesweek en er wachten ons enkele leuke voorleesmomenten. 
Zo komt de directeur voorlezen in de klas,
ook juf Anne is weer van de partij en
ook juf Kobie (voormalige directie de Tandem) 
tekent present voor deze activiteit in de kleuterklas.
Leuk toch ?! 

Op dinsdag staat een werkvergadering gepland op het middaguur
 rond onze groene speelzone alias 'la pelouse'. 

Woensdag word ik verwacht voor een intern overleg
waarvoor ik voorbije weekend verslagen opmaakte. 
Juf Anne vangt mijn klas op en gaat knutselen. 
Op donderdag is juf Kelly aan de beurt voor een intern overleg en komen 
alle K3-tjes bij mij terecht. 
Ook de andere collega's gaan op intern overleg en
 zo krijgt iedereen wel eens een dubbele klas onder de vleugels. 

En ook STEM-Piet komt nog eens op de proppen met een nieuw probleem. 
Ook dat nog .. 

We starten onze nieuwe werkweek met allerlei opdrachten.
Geloof me, het zijn er heel wat .. 

Zo kwam 'kleurpiet' langs op onze vrije schooldag en omdat hij 
niemand kon vinden in de Tandem kleurde hij een kleurplaat in. 
Heel mooi, vonden mijn kleuters. 
Maar kunnen zij dit ook ? Net als 'kleurpiet' binnen de lijntjes kleuren ? 
Ik ben razend benieuwd ! 
 Kleur de plaat in naar voorbeeld van kleurpiet ! luidt de opdracht. 
Wat ik zie, stemt me blij .. prachtig werk ! En netjes binnen de lijnen. 

Er wordt gescheurd, geknipt, geprikt, geschilderd .. 
Op de achtergrond spelen Sinterklaasliedjes - gezellig hoor ! 
Iedereen is ijverig aan het werk. 
Zei ik het niet ? 
De mooiste, warmste en gezelligste tijd van het jaar ? 
Dit is genieten, zo samen met mijn bengels in ons klasje. 





Al heel snel is het middagpauze. 
Ik spurt met onze kleuters naar de refter en na de refter ..
gaan we weer aan de slag .. 😉
We sluiten de dag af met een verhaaltje over Pietje Pedro.. 
Lees maar .. 
Dit jaar is Pietje Pedro voor het eerst meegekomen uit Spanje.
Hij helpt de bakpieten en inpakpieten.

Wat een mooie cadeau's ! roept Pedro.
Geven we die allemaal weg ??? 
Daarover moet Sint even heel diep nadenken.. 

Uit de kindermond .. 
Zoals elke maandag sta ik ook deze morgen de kleuters op te wachten. 
Eén voor één stappen ze de kleuterafdeling binnen. 
Eén van de papa's heeft nood aan een woordje uitleg maar 
laat die meneer nu geen Nederlands spreken. 
Ik diep mijn beste Frans op en dat heeft Radion opgemerkt.
Een opmerking blijft niet lang uit : Juf, jij spreekt zo raar ! lacht Radion. 
Ik spreek Frans .. leg ik uit .. Ik zeg  toch ook 'bonjour' tegen jou.. 

Wacht maar tot ik ook nog eens de Engelse, Duitse, Italiaanse en Spaanse toer opga ?? 😊😊😊

Geen opmerkingen:

Een reactie posten