donderdag 22 november 2018

22 november 2018


Telefoon op een 'onnoemelijk' vroeg uur deze morgen van de directeur.
Dat belooft niet veel goeds en ik krijg gelijk - Juf Ilse is ziek ! 
Dus wordt de klas verdeeld. Meteen zie ik mijn klas aangroeien. 
Linde en Nicola sluiten als enige "anciens" aan bij K2.
Dolle pret want ze halen de meest ondenkbare herinneringen aan K2 op, de gekste eerst๐Ÿ˜‰
Emmy, Kosai en Ish zijn de'nieuwkomers' 
We gaan prentlezen. Iedereen kiest een foto. 
Vertellen maar - Wat staat er nu precies op de foto ?
Taalvaardigheid ten top ! 








In mijn themadoos vind ik een hel speciale puzzel,
eentje over Sint .. Linde en Emmy gaan er voor.

Ik moet bekennen dat het wel heel kleine puzzelstukjes zijn. 
Beide meisjes slagen erin de puzzel samen te stellen in een mum van tijd. 
Goed gedaan hoor !
Mijn K2-tjes werken aan een kleurrijke pietenmuts. 
Snippers scheuren en kleven, een werk van lange adem. 









Terwijl iedereen druk in de weer is, begin ik aan het fruitmoment.
Vorige week bracht mama Vitamientje kilo's sappige sinaasappelen. 
Terwijl ik alles in partjes verdeel, sleurt papa Vitamientje vandaag verse appelen aan. 
Die zijn voor volgende week ๐Ÿ˜Š
De K3-tjes hebben zin in knutselen. 
Linde vraagt of ik nog 'die' knutseldoos heb van vorig schooljaar.
Ja, die heb ik nog ! Je weet wel, zo'n doos allerhande met restjes papier, strikjes, oogjes enz. 
Meteen gaan ze aan de slag. 
Ze besluiten om een 'aparte' sinterklaas te maken van cadeautjespapier. 
Het cadeaupapier laat zich niet zomaar knippen. Het krult ๐Ÿ˜€
Ik laat ze maar begaan. En zie .. hoe mooi.. ze helpen elkaar .. 

Na een uurtje knippen en kleven zijn ze klaar.. inderdaad 'aparte' Sintjes zijn het geworden
maar wel leuk ! 
Ondertussen geniet konijn Mimi van een rustige dag in de Tandem. 
Ze wordt met de beste zorgen omringd en krijgt een portie extra korrels en vers drinkwater van mij.
Nog een aai en een knuffel krijgt ze er bovenop.
Welbevinden konijn Mimi ? Prima ! 

Na school vlieg ik nog eens met de dettol door de klas.
Nu er zoveel zieken zijn, is het belangrijk te ontsmetten.
Om 18.00 uur rond ik mijn werkdag af. 
En morgen hebben we een eerste facultatieve dag.
Ik weet wat te doen..

1 opmerking: