zondag 4 november 2018

5 november 2018


De vakantie is voorbij !
En wat deed die vakantie goed ..
Eventjes te tijd om te ontspannen, te genieten.
Geen 'spinnen', geen agenda, geen routinefiches. 
Vandaag komen we terug met een tas vol nieuwe ideeΓ«n en uitdagingen. 
Als ik het zo bekijk, worden het hele drukke tijden in de Tandem. 
Het is één van mijn favoriete periodes van het jaar, want Sint en Kerst komen er snel aan. 


Vandaag mag ik een extra jaartje toevoegen aan mijn onderwijsloopbaan. 
Op maandag 5 november 1990 zette ik voor het eerst voet op school,
nu 28 jaar verder en vele kleuters later
 - het moeten er ongeveer een 750-tal zijn -
is het opnieuw maandag 5 november met jawel, een refter te lopen..
Tijden veranderen niet. πŸ˜‰ 
 Dit kleurrijk boeket krijg ik van onze kleuters .. 28 bloemen, ééntje voor elk jaar dienst. 
Dank je wel, ik ben er heel blij mee ! Xxx
Dit boeket krijgt een ere-plaats in mijn klasje. πŸ’

We starten met een nieuw thema 'Lang zullen ze lezen'
en ik heb mijn boekenkoffer mee.
Ongelooflijk hoeveel soorten boeken er op de markt zijn : 
Zoekboeken, kookboeken, prentenboeken, reisgidsen,
 infoboeken, sprookjesboeken stripverhalen en ga zo maar door.

Een boek voor beer vertelt ons waar je boeken kan vinden .. 
Volgens Siebren ga je die best kopen in de boekenwinkel maar ik weet nog een plek
waar er immens veel boeken te vinden zijn .. kamers vol .. 
Ook in onze boekenkast is er een grote variatie aan boeken te vinden. 
Julius en Radion zijn gewonnen om een prentenboek binnen te stappen en mee te gaan in het verhaal. 

Een boek over kleuren brengt ons op een schitterend creatief idee. 
Aan de slag ! 



 Ook de doos met noppen laat ons werken met kleur..
 En de magneetblokken vormen nieuwe kleuren .. leuk om te ontdekken. 

Kinderpraatjes .. 

Mamady is op terugreis vanuit Spanje dus moeten we hem vandaag missen. 
Mamady hangt ergens in de lucht, zeg ik lachend. 
Even later hoort Radion een vliegtuig en roept : Joepie, Mamady is daar ! 
😊😊😊

Ik krijg een uitnodiging van Mathis W. : 
Mijn mama bakt pannenkoeken en jij mag er ook één. 
Dank je Mathis. 
😊😊😊

Tijdens het schilderen heeft Raymon een belangrijke mededeling voor me : 
Kindjes kunnen hun juf graag zien, hoor. 
Ik zie je graag, juf Tania ! 
Hoe mooi, Raymon .. hartverwarmend ! 
😊😊😊

Radion was ziek tijdens de vakantie.. Mijn oortjes deden zo'n pijn 
en dan zet ik altijd mijn slaapmuts op, vertelt Radion.
😊😊😊

Ivanka heeft me duidelijk gemist ..
Nu is het nooit meer vakantie hΓ© juf ! vraagt ze. 
Ik moet Ivanka teleurstellen .. over 7 weken krijgen we 2 weken vakantie.  
Sorry Ivanka ! 
😊😊😊 

Vandaag zijn er 7 nieuwe kleuters te vinden in de Tandem. 
Allemaal blijven ze ook eten in de eetklas. 
Het moet gezegd, 't is even wennen met die nieuwe 'prutskes'
En na een rondje refter lopen, ben ik uitgeteld ! 
Deze avond slaap ik als een roos, zoveel is zeker.  
😊😊😊

4 opmerkingen:

  1. 5 november 1990.... een memorabele dag voor het GO.... of zoals het toen nog 'de Rijksschool' heette... ! En in 1996 kwam daar nog een individu bij... het kleuterblok daverde op zijn grondvesten ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben blij dat we 11 jaar van jullie zotte kuren hebben mogen meegenieten ! En zoals steeds stonden jullie er vroeger ook met een gouden hart!!
    Waar is de tijd dat we naar de zoo gingen, prachtige herinneringen om nooit te vergeten Xxx

    BeantwoordenVerwijderen