zaterdag 17 november 2018

16 november 2018




De K3-tjes gaan zwemmen dus zitten alle K2-tjes samen in mijn klasje deze voormiddag. 

De komkommers van woensdag (fruitproject) heb ik thuis verwerkt in een soepje.
Vandaag is er verse komkommersoep voor iedereen. 
Smakelijk ! 



Een berg afwas wacht ! 
Hoe ik het toch gedaan krijg iedere keer .. ik weet het niet .. 
maar het afwaswater belandt op mijn jeans.
Daar sta ik dan, kletsnat en water tot in mijn schoenen !! 
Gelukkig heb ik nog de schort van juf Anne - zo kan ik mijn kleding te drogen leggen. 
Mijn collega's weten niet wat ze zien. 
Lachend lopen ze me voorbij .. de zomer is al lang voorbij hoor
als ze mijn blote benen en tenen zien. 
Geeft niet ! Laat ze maar lachen ! 
Na een 2-tal uren kan ik mijn droge outfit weer aan. 
Tijdens de middagpauze poets ik mijn klas. 
Zo, net op tijd klaar ! 
En er staat nog meer te gebeuren..
Vandaag wordt er werk gemaakt van de 'groene' speelplaats,  la pelouse. 
Meester Ken rijdt tijdens zijn middagpauze om de haagjes 
die vandaag nog allemaal de grond in moeten.
Juf Kelly besluit meester Ken een handje toe te steken 
en dus gaan we wisselen van klasgroep en worden de K3-tjes deze namiddag verdeeld. 
Ik trek met een troep kinderen naar de sportinfrastructuur.
De opwarming kan beginnen .. rondjes lopen tot je gaat hijgen 😉


Een parcours opbouwen en het evenwicht van de kleuters testen.






 Wie nog wankel op de benen staat, zoekt hulp bij zijn vrienden.

Oog-handcoördinatie testen en de bal gooien in een doel, niet eenvoudig.
 
En we hebben een 'topscorer' ! 
Of het nu Giovan is of Nathan ? Ik weet het écht niet.
Deze twee broertjes lijken zo sterk op elkaar dat ik telkens moet vragen wie ik voor me heb 😊
maar scoren kunnen ze als de beste.
Als de les LO uit is, hebben meester Ken en juf Kelly al één zijde plantgat klaar. 
Het wordt een lange dag voor hen, nog twee zijden te gaan.
 Het is zelfs zo erg dat meester Ken zijn schoenzolen er wezenloos bij liggen. 
En ze blijven maar graven, die twee. 
Ik zou echt wel een handje willen toesteken maar mijn rug laat dit niet meer toe. 
Dus kan ik alleen maar toekijken en hen aanmoedigen. 
Een zware schooldag loopt ten einde. 

De poetsdienst komt vandaag niet langs wegens de Talentenshow van het KA. 
Zij hebben daar dienst dus gaan juf Muriel en ik met borstel, wisser en een fris sopje
 het sanitair en de overdekte speelzaal te lijf. 
De vuilnisbakken worden geleegd.
Juf Ilse gaat het 'delfteam' ondersteunen en juf Joke poetst nog snel een deel van de vestiaire. 
Als ik klaar ben met poetsen ga ik juf Kelly en juf Ilse even halen.
We hebben nog een opdracht te gaan. 
Maandag begint een nieuw thema en er moet nog een opname gebeuren in "studio de Tandem".
Ik ben even figurant en wordt onherkenbaar gemaakt.
Juf Kelly, zus van Conchita, spreekt de filmpjes in. 
Dat is lachen hoor ! 

 De filmpjes worden snel ingeblikt.
Intussen valt de duisternis. 
Juf Ilse en juf Kelly gaan weer wroeten in de 'groene' zone
en ik zet verder de werkruimte van de Sint klaar in onze overdekte speelzaal. 
Alles zal/moet klaar zijn.
De eerste haagjes zitten in de grond. En ze gaan maar door. 
Tegen zes uur zetten we allemaal een punt achter onze werkdag. 
Ons weekend kan eindelijk beginnen.
Fijn weekend iedereen ! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten