maandag 4 december 2017

4 december 2017

We hebben bezoek gehad het voorbije weekend -
een spoor van koekjes leidt ons naar de werkplaats van de Sint ! 
 Op het bureau van Sint ligt er een koekjes-boodschap ..
Jij kan toch lezen hé juf, vraagt een eigenwijze kleuter. 
Natuurlijk kan ik dat ! 
Dus lees ik de boodschap : 
Tot morgen. Piet.

En Sint ? Komt hij dan niet mee ??? 
Ik laat mijn kleuters overleggen ! 
Misschien komt Piet alleen dit jaar..
Heeft Sint misschien geen zin ??? Of erger, is hij ziek ??? 
Sint komt echt wel ...
Iedereen heeft wel een mening, maar we komen er niet echt uit. 

 Ook in de klas vinden we koekjes op de zitbanken, deze keer zonder boodschap 😉
Djalinca weet wat de boodschap deze keer is .. Eet ze allemaal op ! leest ze. 😀
En dat doen we .. koekjes smullen en delen met elkaar ! 






Tijdens ons koekjes-moment horen we een sirene.
Mijn kleuters veren op ! 
De brandweer, juf .. Piet zit weer vast ! 
We stormen naar buiten en speuren de daken af. Niks te zien natuurlijk. 
Terwijl we zoeken naar een 'mogelijk' vastzittende Schoorsteenpiet,
vliegt een helikopter over..
Zie je wel, zij zoeken ook Schoorsteenpiet ! weet een kleuter.

 Wat er ook gaande is .. we hebben nog een massa te doen ..
zoals werktassen vullen ..
En Sint moet zich nog aankleden. 
Natuurlijk kan hij hier wat hulp gebruiken van zijn kleine 'hulppieten' van de Tandem.
Zij bekijken wat Sint telkens extra aantrekt als hij zich aankleedt. 



Nadat Sint is aangekleed volgens 'de regels van de kunst' gaat hij op stap in de nacht. 
We kleuren de nacht in met houtskool en laten de sterren schitteren. 


En als je werkt met houtskool, word je al snel een 'roetpiet' met vegen overal. 😉

Het laatste uurtje van de schooldag gaan we verhuizen.
Alle tafels én stoelen, zelfs de zitbanken moeten naar de 'feestzaal' 
want morgen krijgen we bezoek uit Spanje. 

Na school werken de kleuterjuffen nog enkele uurtjes door om alles klaar te krijgen. 
Gezellig !!! 




En Bakpiet moet alles klaar hebben tegen 6.30 uur
want dan ga ik het ontbijt ophalen .. Rep je Bakpiet, ik kom eraan !! 

Sfeerbeeld uit K2 
Gezellig moment in de klas !

Talent in de Tandem
Vandaag heb ik een verborgen talent ontdekt bij juf Kelly. 
Zij imiteert feilloos Conchita, de huishoudster van Sint. 
Hier moet ik iets mee .. 
Juf Kelly tijdens onze naschoolse opdracht.😊😁😊

2 opmerkingen: