donderdag 14 december 2017

15 december 2017


Kerstfestival in de Tandem !

De warmste week komt eraan ..

Op maandag verrassen we de buurtbewoners met een mooie kerstkaart.

Dinsdag verzamelen we massa's theelichtjes -
steek de theelichtjes in de schooltas van je kleuter ..
hoe meer lichtjes, hoe warmer de warmste week natuurlijk.

Op woensdag schrijven we onze nieuwjaarswens voor de wereld neer. 

Op donderdag is er kerstdiner in de klas, 's middags precies om 12.00 uur. 

En op vrijdag is er de Santa Fun Run mét winter-picknick. 
Vul de brooddoos van je kleuter met allerlei lekkers,
breng een drankje mee en een zoetigheid als dessert ..
Zet je leukste kerstmuts op, trek je warmste sokken en kerstpak aan
En vergeet je fleece-dekentje niet ..
Want wij houden -naar jaarlijkse traditie- een outdoor winter-picknick.

Op zaterdag duiken we de kerstvakantie in ..
Zondag wordt het genieten .. het is immers kerstavond ..
Wat een heerlijke kerstsfeer in de kleuterafdeling.
Elke klas heeft een kerstboom, groot of klein..
met of zonder lichtjes .. 
kleurrijk of eerder sober versierd ..




We hebben nog zoveel te doen .. wat een drukte ..
We kiezen onze nieuwjaarsbrief,
knutselen een kerstbal,
oefenen ons kerstlied op het groot podium..







 Wat deze twee van plan zijn, is me nog altijd niet duidelijk .. en voor de kleuters ook niet echt 😉
Dus neem ik het maar over, ervaring weet je ..😉
(Ik noem het voor de zekerheid ervaring, ouder en wijzer durf ik niet te verwoorden
 want juf Joke zei enkele weken terug ..
Alles wat ouder is dan ik gooi ik weg ! 
Ik vrees dus voor mijn lijf en leden)
En dit krijg ik van onze kerst-dj Kelly .. een dikke duim ! Knap gedaan, jufke Tania !
Vooraleer we naar de refter gaan, gaan de juffen nog eens goed uit de bol
 - tot groot plezier van de kleuters-
Ziehier onze bijdrage voor het kerstfestival !
(filmpje krijg ik van juf Ilse)
(De foto's heeft juf Lien - L1 incognito gemaakt)






Tijdens mijn middagpauze spurt ik naar de bibliotheek. 
Mijn chauffeur, juf Joke dropt me aan de bib, waarvoor dank ! 

En na school is het feest ..  Kerstfestival de Tandem !
Welkom iedereen !

We waren met velen die van de unieke sfeer van het kerstfestival konden genieten. 
De kleuters smeerden de stembanden en brachten een kerstlied.
Sfeervol ! Ontroerend ! 

Daarna konden juf Joke en ik aan de slag in de geïmproviseerde keuken voor de afwas.
Niet meteen de leukste bezigheid maar dit jaar hield ik het tenminste droog. 
Juf Anne was er immers niet en zij trok op de vorige editie de stop uit de afwasbak
én zonder afvoer komt dus alles op je voeten terecht. 
Niemand die het dit jaar waagde.. en maar goed ook ! 
Mijn rug speelde me parten en juf Lien S. kwam me aflossen, waarvoor dank ! 
Gelukkig was er een klein kerst'engeltje' dat juf Joke en mij bijstond bij de afwas. 
Wij konden het  niet bolwerken met ons tweetjes ..
 dus dank je wel aan dit kleine (b)engeltje ! 😘
Prettig weekend !!

3 opmerkingen:

  1. Antwoord 1.... wat betreft de 'quote' van Juf Joke... ' wat ouder is dan haar, gooit ze weg'.. dat is de reden dat ik mij niet te vaak vertoon in de Tandem.. ik heb de schrik goed te pakken..
    Antwoord 2 ... wat betreft de waterstop vorig jaar op het Kerstdestival.. ik hou van nette , propere dingen, ik zag dat het spoelwater ongelooflijk vies was,dus ik trok de stop uit en wou vers water nemen.. ik meen me te herinneren dat Meester Ken me daarvoor toestemming gaf....kon ik weten dat er geen afvoer was.. en ja sorry, jij stond dichtbij.. daarmee waren je laarsjes terug netjes .. XXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Antwoord 1 : .. ook al voel ik me helemaal nog niet oud-ik ben een fitte veertiger .. mijn jongere collega's geven me dit gevoel, zomaar .. GRATIS !! Waar is de eerbied voor mijn eerste grijze haar waarnaar ik nog hopeloos op zoek ben ???
      Antwoord 2 : meester Ken weet dat ik een ongelooflijk nette juf ben..dus niks vies spoelwater .. jij was niet meer te houden :-) zoals steeds : spijt komt na de zonde !!

      Verwijderen