dinsdag 19 december 2017

19 december 2017


Opdracht twee voor de warmste week loopt vlot. 
Vele kleuters hebben kaarsjes mee.
Met deze kaarsjes vormen we morgen onze nieuwjaarswensen voor de wereld. 
EÊn ding weet ik zeker.. we zijn de 'warmste' kleuterklas ! 💖💖💖
We oefenen met veel inzet Ên geduld onze nieuwjaarswensen in. 

En we knutselen nog een grappig rendier. 








Juf Kelly komt langs en geeft de kleuters een lesje bewegingsopvoeding.
Dat geeft mij een beetje ademruimte en dus snel ik naar de winkel,

op zoek naar snoep ..

Het laatste zinnetje van onze nieuwjaarswensen zegt immers .. 
Ik wens je een jaar om van te snoepen .. 
 

Familienieuws ..
Talip (K3) is grote broer geworden van een klein zusje.
Gefeliciteerd aan de ouders en veel geluk met de baby ! 


Deze morgen loopt een mail binnen van het VOC (= vogelopvangcentrum) Merelbeke
met de trieste mededeling dat 
beide houtduiven die we begin oktober probeerden te redden,
 het niet gehaald hebben. 
Hoe triest ! Mijn hart breekt ! 

En er is nog meer nieuws .. 
Morgen worden we verwacht bij onze coach-directeur 
en krijgen we eindelijk de feedback van het de begeleidingsdienst. 
Zou ons juf Eva (pedagogisch begeleidster) tevreden zijn met onze inspanningen ?! 
Laat ons hopen .. 

Uit de kindermond :  
Vele kleuters houden ervan de grenzen af te tasten, is compleet normaal !
Maar soms durven ze de grens eens te overschrijden en dan 
heb ik het als juf even gehad met deze bengels. 
'Ik praat even niet met je !' durf ik dan al eens te zeggen 
en dat tot mijn boze bui over is. - duurt meestal niet lang -
Op maandag loop ik te sakkeren op Latoya en dat neemt ze me niet in dank af ..
'Ik praat even niet met je, juf !' is haar reactie en weg is ze. 
Best confronterend .. 😉😏😏


Ook vandaag worden er heel wat overuren gemaakt,..
van 's morgens vroeg tot 's avonds laat 
ben ik druk in de weer om alles klaar te krijgen voor het nieuwe jaar er is.
En met 22 kleuters onder mijn 'vleugels' is dat een pak werk. 
De kerstspar met zijn kleurige lichtjes houdt me gezelschap !
Maar ik zie licht aan het eind van de tunnel, ik ben er bijna ! 
Op woensdag(namiddag) werk ik alles in alle rust af.


2 opmerkingen: