maandag 18 december 2017

18 december 2017


Een terugblik naar vorige vrijdag ..

Tijdens de pauze worden de kerstwensen voor de buurtbewoners gevouwen 
volgens 'de regels van de kunst.' 
Juf Ilse heeft dit nooit geleerd en dus geef ik mijn kennis graag door. 
Fijntjes merkt ze op dat zij amper brieven schrijft : 
Ik kom uit het computer-tijdperk, hé !  voegt ze er nog aan toe. 
Geen wonder dat ik me soms een dinosaurus voel 😕
Ik leen enkele 'post-elfjes' uit K3. 
Zij gaan aan de slag met stempels.

Vandaag begint 'de warmste week' en ook al zijn mijn kleuters nog heel jong
toch brengen ze een beetje warmte in de buurt. 
Elke bewoner van de Eikelstraat krijgt immers een kerstkaart .. 
Kerstwensen voor iedereen ! 
Omdat het veiliger is mét extra begeleiding, stapt juf Muriel met haar kleintjes mee. 
Nu ja, stappen .. (???) .. we hebben de bolderkar mee en de peuters laten zich rollen. 
Elke brievenbus krijgt een kerstwens toegestopt .. 



Sommige bussen zitten hoog, anderen dan weer laag .. 
Hier en daar heeft er een kleuter een zetje nodig !
Iedereen krijgt een 'vrolijke' wens van de kleuterafdeling.
Djalinca weet het zeker .. Wij hebben de mensen vandaag blij gemaakt ! 

Als we terug komen op school is het reeds middag.
Ik haast me met de kleuters naar de refter. 

Maandag .. toezichtendag, weet je wel !

Maar de refter loopt vandaag niet zo gesmeerd. 
We zijn nog maar net binnen of er plast eentje in de broek.. oeioeioei
Een andere kleuter voelt zich niet zo lekker .. 
het is duidelijk, de buikgriep is in het land .. aiaiai
Op de terugweg komt er eentje vast te zitten met een handschoen aan een haak .. olalalala
En nog een ander loopt tegen een andere kleuter aan .. gevolg ; bloedneus .. ooooooooo
Gelukkig blijft het de rest van de dag vrij rustig 😊
De laatste refter van 2017 heb ik gehad .. op naar 2018 .. 

Na school blijf ik nog enkele uurtjes doorwerken. 
Er is nog zoveel te doen. 
De nieuwjaarsbrieven moeten dringend klaar zijn en 
de wenspotten moeten gevuld .. 
De crea-werken moeten in de crea-tas belanden 
en ook het oudercontact moet verder voorbereid worden. 
Ik moet nog alles verzamelen voor het frietjesfeest van komende donderdag
en voor de winterpicknick kies ik een mooie, gezellig kerstfilm uit. 


Uit de kindermond :
Cas was te gast op de lichtshow te Eeklo. 
Er liep daar een mens met grote vleugels ! vertelt hij. 
Waarop Nicola vraagt : Was het dan een draak ? Die heeft ook vleugels hoor .. 
Neen, het was gewoon een mens met vleugels.
Was het dan een engel, misschien .. vraag ik. 
Dat ken ik niet ! is Cas zijn reactie. 
We zullen het nooit weten zo, zucht Emiel.

2 opmerkingen: