woensdag 20 december 2017

20 december 2017

Vandaag schrijven we onze wensen neer voor een mooiere wereld ..
recht vanuit het kinderhart .. 

Wat wensen kleuters zoal voor het nieuwe jaar ? 
Een nieuwe kalender 😊
Een dikke knuffel zo af en toe .. 
Lief zijn voor elkaar ..
Een stevige zoen .. 
Zorgen voor elkaar .. 
Iemand troosten .. 
Geven en delen ..
Elkaar helpen als het niet zo goed lukt ..
Alle dagen zon zodat we kunnen buiten spelen .. 
En een pak leuke vriendjes om gezellig samen te spelen .. 
Nooit meer ruzie, geen donderwolken, geen stout mensen op de wereld .. 

Hier kan ik wat mee .. dus leg ik met de meegebrachte kaarsjes twee symbolen.
Een groot hart 💖
en het symbool van de vrede ..

Mijn kleuters komen er gezellig bijzitten.. en worden -jawel- er heel stilletjes van. 
De lichten gaan uit, alleen de kaarsjes geven wat licht 
én we zingen ons kerstlied .. een mooi moment ! 
En nu maar hopen dat de volwassenen de wijsheid van deze kleine mensjes 
overnemen. 
2018 zou héél mooi worden !!!
Op woensdag hebben we vrij maar ook vandaag worden er een pak overuren gemaakt. 
Alles moet klaar !!
De nieuwjaarsbrief zit in dit vrolijke tasje, samen met een wenspot voor het nieuwe jaar.
De kerstballen worden gestrikt ..
De knutselwerkjes worden gebundeld ..
En de rendieren krijgen oren aangemeten en een kerststrik. 

Eindelijk .. alles is klaar .. (17.20 uur)
Nu nog de blog en dan kan ik huiswaarts, genieten van wat rest van woensdag. 

4 opmerkingen:

  1. We zijn al benieuwd naar al dat moois. Nog even en ook jij mag genieten van welverdiende vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En het wordt genieten, zeker weten ..
      Ook voor jullie, een fijne vakantie !

      Verwijderen
  2. Juf Tania , ik vind je kerstversiering dit jaar TOP .... hoe zou dit nu toch komen..en zie ik daar mijn favoriete rendiertjes... XXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hou 'onze' kersttradities in ere .. als dat niet mooi is ..

      Verwijderen