woensdag 13 december 2017

13 december 2017



Na de sneeuw moeten we nu afrekenen met (smelt)water. 
De kleuterafdeling bereik je amper met droge voeten.
Aangepaste schoenen zijn een noodzaak (lees ; laarsjes) 
En dat heeft Korneel goed begrepen.
Met zijn regenlaarsjes trotseert hij het smeltwater
en zijn 'sloefjes' trekt hij helemaal alleen aan in de klas. 
Hailey heeft een nieuwtje : Ik heb een tekening voor je gemaakt, juf !
Ik moet bekennen, ik ben onder de indruk !
Een tekening van dit formaat heb ik nog nooit gekregen. 
Dank je, Hailey ! 😘 
 Ook Linde is terug op school, we hebben haar enkele dagen moeten missen en zij ons ook, zo blijkt. 
Ik kom alle werkjes maken, glundert ze. 
En ze is van haar woord .. een hele morgen lang knutselt ze de sterren van de hemel. 
Hoedje af voor zoveel doorzettingsvermogen en concentratie.
Na de 'knutselmarathon' maakt ze nog een ster met staafjes (zonder model)
Knap gedaan ! Ik zou het niet beter kunnen ! 🌟🌟🌟

Maar er is meer .. we krijgen nogmaals bezoek van de pedagogisch begeleidster,
juf Eva zoals de kleuters haar kennen. 
Na een vrolijke goedemorgen voor iedereen neemt ze haar '(schrijf)boekje'
Zou ze het gezellig gevonden hebben in ons klasje zodat ze er vandaag weer is ? vraag ik me af.
Of heeft de juf niet hard genoeg gewerkt ? denkt Emiel luidop. 😕
Neen hoor, juf Ilse krijgt juf Eva nogmaals op bezoek. 
De K3-tjes zaten gisteren immers in de turnles tijdens het bezoek. Vandaar .. 

Onze schooldag begint met een verhaal 'Bas de mopperdas viert kerst'
Wat een knorpot ! Maar de kleuters vinden het hemels ! 
Cas vertaalt het naar zijn leefwereld toe : Soms ben jij ook een knorpot, hé juf ?! 💔
Wat ??? Ik ??? Waarom denk je zoiets ???
Soms moet jij echt veel zagen, hoor zegt Cas eigenwijs. 
Hoe zou dit komen, denk je ??? 
Wie de oorzaak kent, stuurt het door op een gele briefkaart ! (hahaha) 

Na het verhaal, gaan we knippen op een lijn.
We knippen een driehoek en deze dient als kerstspar. 
In een wip is deze klus geklaard. 
Kerstspar lijmen, scharen opruimen en snippers in de papiermand. Klaar !
Opdracht 2 : puzzelblad van een kerstspar.
Knip de delen uit op de lijn en rangschik de takken van klein naar groot. 
Opdracht 3 : kleur de kerstballen in naar vorm rond/ovaal
Opdracht 4 : kleef een kerstspar met schilderstape en stempel het blad in.
Morgen verwijderen we de tape en ontdekken elke kerstspar. 











Onze voormiddag is aardig gevuld.
Tot slot oefenen we nog voor het kerstfestival van vrijdag as.
De kleuters zingen en swingen op het vrolijkste kerstlied ter wereld
 "Tingelingeling tralala" van Samson en Gert.

Graag had ik een overzicht van alle deelnemende kleuters op het kerstfestival van vrijdag. 
Gelieve de deelname van je kleuter te bevestigen via een briefje in het heen- en weerschrift. 
Dank je ! 

Tot slot .. 
Mijn kleuters verdienen echt wel een GAS-boete.
Deze morgen, na de knipoefening gaf ik hen de opdracht de snippers 
in de papiermand te gooien.
Ok, het was in de buurt maar zoiets noem ik 'sluikstorten'  
Morgen krijgt iedereen een pv 😉😈 

Het si woensdag en we hebben de namiddag vrij ..
Te doen : 
Ingeven bestelling maaltijden - planning oudercontact opmaken - 
bestelling oliebollen doorgeven (donderdag) -
opstellen kerstfestival de Tandem - 
nieuwjaarsbrieven afdrukken - kerstkaarten schrijven. 
Zou dit voldoende zijn voor een vrije namiddag ? 

Uitspraak van de week ! 
Door de hevige sneeuwval op maandag 
zag ik ook de mobiliteit per uur afnemen.
Hoe zou ik in godsnaam thuis komen ? 
Hoelang zou ik onderweg zijn ? 
Robbe had dé oplossing voor me : 
Jij mag bij mij komen slapen, juf ! Dan moet je niet door de sneeuw ! 
O Robbe, hoe lief .. je hebt een gouden hartje ! 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten