vrijdag 22 december 2017

22 december 2017

Mijn laatste toezicht van 2017 aan de schoolpoort is er eentje om niet snel te vergeten. 
Robbe heeft een eitje met me te pellen 
- eigenlijk is het oma, maar Robbe brengt met plezier de boodschap over 😊-
Juf Tania, op tafel dansen mag écht niet, zegt mijn oma ..
Sorry Robbe, ik kan er niks aan doen, het is sterker dan mezelf. 
En als ik me niet vergis, vond jij het toch ook fantastisch ! 😉
Ik beloof Robbe om het de volgende keer rustiger aan te doen
maar weet niet of het me zal lukken. 
Robbe schudt zijn hoofdje - hij ziet er niet veel goeds in ! 
Jij bent echt wel een gekke juf, hoor. 
Ik zal het maar als compliment opnemen. 

Winterpicknick in de Tandem ! 
Alhoewel er van winter geen sprake meer is...
Zachte temperaturen en motregen, 
dat is wat we vandaag voorgeschoteld krijgen. 
Dus wordt het een indoor-picknick ! 
We verzamelen de dekentjes en een mand vol lekkere hapjes en drankjes ..
Koud zullen we het niet hebben, de verwarming draait op volle kracht😉 
maar een picknick zonder deken is al helemaal niet aan de orde. 
Nog wat sfeervolle kerstmelodietjes, een leuke kerst-outfit 
en meteen zijn we klaar voor het grote gebeuren. 
Wie geen dekentje heeft, deelt met zijn buur. Gezellig toch ?!










Iedereen schuift bij .. 

 Juf Tania moet nog haar picknick samenstellen.
 Het was laat gisteren en deze morgen had ik nog zoveel te doen.
Even geduld ! Straks start de picknick.
Dus zingen de kleuters nog een liedje terwijl ik broodjes blijf smeren.😊


Er is nog een extra verrassing voor de kleuters, verse chocolademelk.


 Iedereen schuift maar wat graag aan voor een bekertje van deze zoete drank. 
De brooddoosjes zijn gevuld met lekkere hapjes en zoete dessertjes. 
Cas heeft zelfs een apero-hapje mee .. olijven .. die eet hij met veel smaak op. 











Zie eens, zo knus bij elkaar .. 
Na het vele werk van de voorbije dagen zijn de kleuterjuffen toe aan wat 'platte rust'
terwijl de kleuters even een frisse neus halen. 
Intussen zoeken juf Joke en ik alle dekentjes van de kleuters bij elkaar
en stapelen deze tot een heerlijke zachte matras. 
 Eindelijk rust, maar die is van korte duur. 
In een mum van tijd liggen er een pak kleuters rond ons .. einde rust !!

Na de picknick schuiven we met ons dekentje nog een beetje dichter bij elkaar.
Een mooie kerstfilm met Mickey en Donald in de hoofdrol. 
En er volgt nog een tweede verrassing..een fruit-dessert-buffet.
Deze morgen waren de schilouders druk in de weer om deze fruitsla te bereiden-dank je wel ! 
Juf Muriel en ik bereiden het buffet voor tijdens de kerstfilm.


 Het wandelend buffet .. en o zo lekker !





En vooraleer we de kerstvakantie induiken, 
valt er nog een zeer plaatselijke sneeuwbui 
.. let it snow, let it snow .. 


Fijne vakantie en tot volgend jaar !


7 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke sfeer! De fruitmix ziet er overheerlijk uit. De kleuters worden alweer verwend!
    Robbe is toch ne "kadee" Hij durft het nogal te zeggen. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kleuters verwennen en verrassen is heel leuk ! Je zou die snoetjes moeten zien-zoiets maakt mijn dag compleet.
      En Robbe ? Die vindt het allemaal best hoor.. :-)

      Verwijderen
  3. Wat een leuke sfeer! De fruitmix ziet er overheerlijk uit. De kleuters worden alweer verwend!
    Robbe is toch ne "kadee" Hij durft het nogal te zeggen. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt juf Tania voor de leuke blog , zo blijven de oma's en opa's die een beetje verder weg wonen ook een beetje op de hoogte van wat hun hartedieven uitspoken op school . prettige feestdagen en een voorspoedig nieuwjaar gewenst ( en nog maals bedankt om zo goed voor al die kleine mannen te zorgen ). De oma van Linde en Mamady

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste oma,
      Leuk dat je vol enthousiasme onze belevenissen (en het zijn er heel wat ��) volgt.
      Dank je wel voor de mooie wensen..op mijn beurt wens ik je alle goeds toe voor 2018 en dat je nog veel plezier mag vinden in het klasgebeuren van je kleinkinderen.
      En zorgen voor .. dat is graag gedaan..kleuters verwennen is onze specialiteit ��
      Groetjes Juf Tania

      Verwijderen
  5. Robbeke heeft gelijk, dansen op de tafel is uit den boze, maar Robbe weet natuurlijk niet wat voor een partydiertje jij wel was in je jonge jaren... en ik weet dit uit zeer goede bron ...XXXXX

    BeantwoordenVerwijderen