vrijdag 1 december 2017

1 december 2017


December .. het einde van 2017 nadert
en dat is duidelijk te merken aan onze scheurkalender. 
Het aftellen is begonnen en we kijken samen uit 
naar wat het nieuwe jaar ons brengen zal. 
Maar december is ook een 'feestmaand'
Dat is leuk ! vinden mijn kleuters.
 We doorlopen eventjes onze kalender : 
Op 5 december komt de Sint op bezoek, 
in afwachting smullen wij van het enige, echte Sint-ontbijt.

Op 6 december is Sint jarig en keert hij 's avonds terug naar Spanje. 

Op 14 december vind je ons terug op de kerstmarkt. 

Op 15 december is er 'kerstfestival' op school.

21 december vieren we kerst met een lekker 'kerstdiner'
en eindigen doen we op 22 december met een winterpicknick. 
We gaan nog drukke weken tegemoet, zoveel is zeker ! 



Intussen genieten we volop van Piet zijn capriolen.
Vandaag is er alweer een brief van Schoorsteenpiet .. 

Dag lieverds, 
Eindelijk mocht ik het ziekenhuis verlaten na een kortverblijf.
In bed liggen is écht niks voor mij .. ik verveel me nogal snel. 

De verpleegsters waren heel aardig en de dokter is én blijft een wijs man,
alleen ben ik niet zo dol op die stekelige spuitjes .. jakkes ! 

Gisteren deed ik het nog wat rustig aan. 
Maar voorbije nacht moest ik echt wel weer op pad..
wie anders zou de schoentjes vullen van al die lieve kinderen ???

Na de regen kwam de eerste sneeuw in het land én ook de koude .. brrrr,
ik bibber gewoon uit mijn pietenpakje. 
Ik mis nog steeds een sjaal ? 
Heeft er iemand één voor mij ? Dringend !!! 

Na het daklopen, kwam ik jullie warme, gezellige schooltje binnen gelopen. 
Gelukkig liet juf Tania een dekentje voor me achter, hoe lief ! 
Eens ik bekomen was van de ergste koude, 
heb ik meteen de oefeningen van mijn coach uitgevoerd
en nadien was er nog een stevige workout met een zak, 
.. neen, neen, geen speelgoedzak
maar wel zo eentje uit de fitness. 
Was me dat afzien maar het loont !
Het gewicht zakt stilaan .. dat is nog eens goed nieuws .. en 
mijn buikje lijkt al een stuk strakker.
Straks pas ik weer helemaal door al die schoorstenen.
Nog enkele dagen te gaan en dan breng ik jullie een bezoek.


Vele lieve knuffels,
Schoorsteenpiet Xxx

Ik vraag mijn kleuters wie die lieverds wel kunnen zijn waarover Piet het heeft ?! 
Wel, dat zijn wij maar ook jij, juf ! 😊


En die sjaal die Piet nog steeds moet missen .. ook daar hebben we een oplossing voor ..
we lenen onze sjaal uit, zo kan Piet kiezen !

En dan was er nog ..
Winterpret in de Tandem ! 
Rond 7.30 uur zag onze speelplaats er zo uit. 
Ik baan me een weg naar de kleuterafdeling op ijs én in complete duisternis. 
Ik haal zonder kleerscheuren de toegang tot de kleuterafdeling, oef. 


Tijdens de speeltijd begeven we ons op glad ijs .. letterlijk én figuurlijk ..
We onderzoeken wat de gevolgen zijn als je over ijs wil lopen ?!? 
De zwaartekracht wint het .. oeps, daar gaat er eentje onderuit. 
Gelukkig zonder al té veel schade. 
Een lesje in fysica is het resultaat. 

En wees eerlijk, welke school heeft een eigen ijspiste ter beschikking ? 
De Tandem natuurlijk ! 
Voor Tatiana is het duidelijk allemaal nieuw.. ze giert het uit als er her en der eentje onderuit smakt. 
Wie laatst lacht, best lacht .. ook Tatiana gaat even onderuit !
'Sterren' op het ijs ! Wat een talent ! 
Jong en iets minder jong (lees ; de juf)  genieten van dit winters uitje. 
En Robbe ? Die ontdekt het gladste plekje op de speelplaats nl 
de verf als ondergrond laat je extra schuiven. 
Winterellende wordt winterpret ! 

 We sluiten de werkweek af met een stevige les LO tot groot plezier van de kleuters. 
Hup met de beentjes en laat de armen maar zwaaien ..




Geen opmerkingen:

Een reactie posten