zondag 5 februari 2017

9 februari 2017


Bijna speeltijd en het sneeuwt ! 
Snel naar buiten ..
In een sneltempo zijn de kleuters klaar - nog nooit meegemaakt.
Kon het maar elke dag sneeuwen 😉

 Voor sommige kleuters is dit nieuw ! 
Nog nooit hebben deze ukken een sneeuwvlokje gezien.
 Warm ingeduffeld genieten we van dit sneeuwmoment. 
Eventjes genieten van een beetje winterpret.
Wat is de winter mooi ! 
Jammer genoeg is de winter ook koud ! 
Julot vliegt op zijn loopfiets voorbij. 
Oefent hij voor een veldrit, Wout Van Aert achterna ? 
Of probeert hij zich warm te houden ? 
Cynthia neemt haar broertje op sleeptouw en kijkt hoopvol uit naar wat beter weer.
De winter vindt ze maar niks.

Ik droom luidop van de lente en Fien heeft alvast een fijn idee :
Zullen we naar bloemenland gaan ? Daar is het altijd lekker warm !  voegt ze er nog aan toe.
Dat brengt me op een idee .. 
Ik heb nog wat bloembollen liggen en die gaan we planten in de klas.
Zo lijkt het wel al een beetje lente. 


Wat bloembollen zijn, weten de meeste kleuters niet.
 Zij denken eerder aan ajuinen 😊 als ze mijn voorraadje lentebollen zien.
Zullen we de bloembollen eens lekker foppen ? vraag ik. En doen alsof de lente er reeds is ?
Meteen knikken 21 'kleuter'bolletjes bevestigend.
Een lang gerekte jaaaaaaaaaaaaa zet ons aan het werk. 
We vullen de bloembakken met potaarde
Nadien dekken we de bloembollen toe.
Thibault steekt een handje toe. Hij kent de knepen van het vak,
dit heeft hij nog gedaan. 
Nu nog wat benevelen met de plantenspuit en klaar ! 
Hopelijk krijgen we een rijke bloei van mooie tulpen. 
Eventjes geduld ! 

En dan was er nog ..

Planten moeten groeien en krijgen dus water. 
Ook kleuters moeten groeien en dus verras ik ze met een frisse beneveling van water. 
Niks vermoedend zing ik een lentelied en plan ik rustig 'mijn aanval'
En of ze verrast zijn, mijn bengels.
Erg vinden ze het zeker niet .. alleen een beetje verward. 
Foei, juf ! (Ik weet het, ik kon het niet laten) 

Wist je dat juf Joke grote fan is van Sven Nys ?
Dat kan ik afleiden uit haar aankopen ! 
Ze kocht, echt waar, een pastaschotel van jawel .. 
Sven Nys mét yoghurtdressing.
Benieuwd of ze klaar is voor een nieuwe wending in haar carrière,
eentje op de fiets ergens in een veld ! 😄

De dag is voorbij, de kinderen trekken huiswaarts en ik ?
Ik trek, samen met nog een aantal collega's naar het kernteam
waar hard gewerkt wordt aan een vernieuwd schoolontwikkelingsplan. 
Tot morgen voor alweer een laatste schoolwerkdag.













Geen opmerkingen:

Een reactie posten