zondag 5 februari 2017

15 februari 2017


De Tandemtrappertjes volgen de sportactua op de voet.
Vandaag staat de valpartij van gisteren in Oman 'in the picture.'
Sterren vallen nu eenmaal ! 

En deze ster valt even later, echt waar. 

Tijdens het eetmoment ga ik onderuit !
Een peutertje van juf Joke heeft zitten sabbelen op een banaan
en een stuk is achter gebleven op de grond. 
Niets vermoedend stap ik door de speelruimte
en maak ik dus een uitschuiver over een banaan. 
Gelukkig zonder veel erg. 

Mijn val wordt gebroken door juf Joke, die naarstig fruit aan het uitdelen is. 
Net niet kom ik bijna op haar schoot terecht. 
Wat ik zie, bezorgt me een flinke lachbui ..
Twee zeer ernstige en bezorgde en geschrokken aangezichten van juf Joke en juf Nicole. 
Heb je pijn ? Gaat het ? vragen ze oprecht bezorgd. 
Ja hoor ! zeg ik stoer. Mij krijg je niet zomaar onderuit hoor ! 
Alleen een banaan is hier toe in staat ! grap ik nog.
Maar even later duiken de eerste spierpijnen op. 
Maar veel erger is het gesteld met mijn ego 
.. en plein public onderuit gaan ..
Neen, hier kom ik nooit meer over ! 😊😊😊😊😊

Juf Anne vindt het -gezien mijn leeftijd- echt niet kunnen. 
Maar collega toch .. herinner je nog jouw valpartijen ..
Die dag dat we met de kleuters op de draaimolen zaten en toertjes draaiden
en jij ten val kwam en helemaal onder het vers gemaaide gras kwam te zitten ? 
Of die keer dat je op de openklasdag languit in de sneeuw terecht kwam onder
het alziend oog van de ouders ? 
Je valpartij in de speelzaal waarbij je letterlijk je klas binnen kroop,
met je handtas op je rug 
 zodat niemand het buiten kon merken. ?
Die keer dat je snel de eetzaal uit stormde en je voet verzwikte ? 
Of die keer dat juf Muriel je als 'stalen verpleegster' kon oprapen op de speelplaats 
toen je door een fietsende kleuter ondersteboven werd gereden ? 
En ja, ik kan nog een paar zaken aanhalen. 

De rest van de voormiddag verloopt verder veilig. 
Iedereen zit weer in de klas en er wordt hard gewerkt -zoals altijd- 
Vandaag wordt er flink wat geteld. 
Een opdracht : Ga je mee op de slee ?  .. laat ons tellen van 0 tot 7 ..
niet eenvoudig.. 
Meteen haal ik er de cijfer- en letterdoos bij !
Wie er aan toe is, gaat zelfstandig aan de slag met enkele opdrachtenkaarten.
Verzamel alle cijfers die horen bij het getalbeeld
Leg de cijferreeks van 0 tot 9 
Tenslotte .. zoek de letters van je naam en leg je naam ! 
Ook deze meisjes gooien zich volledig in 'letter'boeken. 
Deze K2-tjes werken rond patronen in kleur en vorm.
En deze groep gaat 'metend rekenen'
De toren is bijna zo groot als Alessio ..
de toren wordt tenslotte even groot ..
om uiteindelijk boven hun hoofd uit te groeien.
Leuk toch ! 


En dan was er nog .. 
De namiddag hebben we vrij.
Sommigen hebben een verjaardagsfeestje af te werken. 
Zo ook Julie. Ik heb een mooi cadeau en het is groot .. 
De jarige in kwestie wordt wel heel nieuwsgierig.
Mijn papa heeft het gemaakt, is de volgende tip.
En hij heeft er elke dag een beetje aan gewerkt ! is het vervolg.
En o ja, hij heeft het ook behangen ! 
Een resem aan tips dus.
Gelukkig is de school net op tijd uit 
want het cadeau kon zo echt niet langer een verrassing blijven. 

Julie vertrouwt me haar geheim toe .. 
Echt ? Wow !  Fantastisch ! .. 
Ik word jaloers .. zo'n cadeau is echt geweldig ! 
Veel plezier samen ! 

Ikzelf heb nog wat boodschappen te doen en enkele afspraken na te komen. 
Dus rep ik me eerst naar de feestwinkel. 
Bijna is het carnaval !
En neen, ik vind niet wat ik zoek ! 
De koude winter deed me dromen van een Olaf-pak
maar helaas, niet te vinden voor kleuterjuffen.
Dus moet ik op zoek naar een alternatief .. 
maar ik vind het niet.
Na een middag shoppen, kom ik thuis zonder verkleedpak. 
Ik heb nog precies ÊÊn week ! 
De tijd dringt. Ik bedenk nog wel iets.. 
En jullie ? Hebben jullie al een pakje klaarliggen ? 

2 opmerkingen:

  1. Juf Tania ik herinner me nog dat mama met rode wangen naar huis kwam ...ze had knieval gedaan met haar nieuwe louboutins...en dit voor de nieuwe voorzitter van de oudervereniging... toen heeft een papa van een kleutertje haar opgeraapt... ����....Justine..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je staat toch af en toe heel wankel hoor.... het zullen de 'jaren' wel zijn .. XXXX

    BeantwoordenVerwijderen