zondag 5 februari 2017

16 februari 2017


Beste ouders,

Onze kleuterschool neemt deel aan een studie van de Universiteit Leuven rond
getalverwerking bij kleuters. 
Daarom krijgen jullie vandaag via het heen-en weerschrift van jullie kleuter 
een brief met info en een bijhorende invullijst.
Wie de lijst invult, geeft toestemming tot deelname aan de studie. 
Alle gegevens zullen anoniem verwerkt worden.
Na het doornemen van de lijst - die we graag voor 21 februari terug in ons bezit zouden hebben, 
wordt er op maandag 13 maart  een individuele test van je kleuter afgenomen. 

Vandaag ben ik beducht voor bananen en ander glibberig en dus 'gevaarlijk' fruit. 
Mijn spieren doen pijn na de valpartij van gisteren. Maar ook dat gaat over. 

Deze morgen gaan de kleuters spontaan rijmen. 
Julie is een krak in rijmen ..
Als ik zeg .. de dagen gaan zo vlug en ..
vult zij aan .. en komen nooit terug ! 
Knap gedaan !! 
Ook Cynthia probeert enkele rijmwoordjes te zoeken .. blij - mij - jij .. 
En in zo'n taalspelletjes vinden de kleuters ontzettend veel plezier. 



Het verhaal van de dag gaat over een ijsbeer in de tropen. 
Heb je ooit .. Wat doet die daar ? ! 
Muisstil is het in de klas. 
En bij de evaluatie kunnen de kinderen al de vragen beantwoorden.
Ik weet het zeker, de K2-tjes waren  één en al aandacht.


Stipt om 11.30 uur snel ik naar de autokeuring. 
Moet ook gebeuren ! 
Juf Anne maant me aan geen verkeerskegels meer om te rijden ..
Ik beken .. heb dit ooit gedaan 😉
Na een klein uurtje ben ik klaar ! 
Mijn auto helemaal gekeurd en ik heb dus de felbegeerde groene kaart op zak. 
Ik duik nog even de stad in en loop langs bij winkelketen Dream.
Wist je dat ze daar super-leuke spelletjes hebben voor kleuters ?
Je moet er beslist eens een kijkje gaan nemen.

De mama van Julie (K2) en Emiel (K1) die er werkt, zal jullie zeker graag verder helpen. 😉
Na de 3 biggetjes (één uit de velen van smart games) koop ik nu Roodkapje voor de klas.
Benieuwd wat mijn schatten hiervan zullen vinden. 

Ik heb zo'n flauw vermoeden dat ze dit ontzettend leuk zullen vinden.
Want bij vrije keuze uit de speel-o-theek worden de 3 biggetjes steeds gekozen
en nu hebben we een spel extra 'Roodkapje' 

Uit de kindermond :
Ik heb schatten van kleuters, echt waar !
En alles wat de juf zegt, is (volgens hen) waar en moet dus ook gebeuren.
De milieueducatie die in de klas besproken werd, wordt ontzettend 'serieus' genomen.
Zo vertelde een mama me dat haar kleintje op vrijdag (morgen dus)
ook thuis de verwarming enkele graden lager wil e
n zal er ten huize van .. ook geen elektriciteit
genuttigd worden. 
Deze familie ontbijt morgen bij kaarslicht ! Kan tellen toch ?! 
En ik vind het alvast fijn dat ook ouders meestappen in dit leuke idee. 







2 opmerkingen:

  1. Wat ben ik blij dat fien niet op dit idee is gekomen.
    Ik leg alvast haar skipak en helm klaar, benieuwd of ik ze zover krijg om dit morgen aan te trekken.

    BeantwoordenVerwijderen