woensdag 1 februari 2017

1 februari 2017


De eerste maand van het nieuwe jaar is voorbij ..
een koude maand januari met ijskoude dagen en gladde wegen.
Wie weet wat brengt februari ons ?? 

Dat wordt me snel duidelijk als juf Anne 
deze morgen vroeg de kleuterafdeling binnen loopt.

Mijn sleutels van mijn auto heb ik in de koffer gegooid
en natuurlijk heb ik de koffer dicht geklapt ! 
Ik vraag me af wat ik nog allemaal kan beleven, maar zwijg wijselijk. 
We stappen naar buiten en proberen een oplossing te vinden voor het probleem. 

Gelukkig is het nog donker. 
We zitten op de achterbank en proberen een opening te vinden 
om zo de sleutels te bemachtigen, zonder succes ! 
Er is maar één oplossing, reserve-sleutels ophalen bij juf Anne thuis. 
We stappen in mijn auto en als een volleerd F1-piloot scheur ik vliegensvlug om de sleutels. 
Gelukkig heb ik geen pitstop nodig.
Een uurtje later belanden we weer in de Tandem.
Juf Anne ziet wat bleekjes .. 
Ik vond al dat ze vrij gespannen zat in mijn auto.
Geen nood !
 Ik ben echt geen brokkenpiloot ! 
Ik kreeg trouwens rijles van Hamilton en Rosberg, toch niet de minsten hé.
Als ik nog eventjes intensief oefen, kunnen we misschien deelnemen aan de Rally Dakar 😃
Probleem opgelost !! (denk ik toch) 

De dag begint ! 
De kinderen verzamelen in de klas. 
En ja hoor, daar heb je ze weer, ons Anne ! 
Ik ben mijn bril kwijt ! Heb jij er nog ééntje ?! 
Dus leen ik ook nog maar eens mijn bril uit. 
Ongelooflijk toch ! 

De rest van de voormiddag verloopt vrij rustig .. alhoewel .. 
Vandaag zijn er twee nieuwe instappertjes in de Tandem.
Matisse (broertje van mijn Cynthia) en het kleine zusje van Ali (derde leerjaar)
Wat zijn ze flink ! 
Maar al snel slaat de vermoeidheid toe en komen de 'waterlanders'

Gelukkig is 'grote zus' Cynthia er om kleine broer te troosten
en zo belandt kleine Matisse eventjes in de tweede kleuterklas. 

En omdat het gezelschapsspelenweek is, gaan we gezellig samen spelen .. 
 Thibault en Takwa verdiepen zich in de 'smartgames', niet eenvoudig zo blijkt.
Maar zoals steeds geldt ook hier .. samen sterk ! 
Ook Kayla denkt mee over een mogelijke oplossing.
Het werkt ! 
Een ander groepje speelt 'Dier op dier'
Op deze foto was alles nog leuk ! 
Maar plots wordt de sfeer grimmig. 
Er is er eentje die niet zo goed tegen het verlies kan
en ontzettend boos wordt. 
Tot zover 'het gezellige' van de gezelschapsspelen.


Dus gaan we even tekenen en tot rust komen na alle tumult van de gezelschapsspelen😉

Fijne woensdagnamiddag en tot morgen !


8 opmerkingen:

  1. Ons Cynthia heeft het in lang en breed verteld toen ze thuis kwamen ...Maar wij( ik en Freddy) weten al sinds jaar en dag dat jullie juffen uit de duizend zijn !! Hartelijk dank voor jullie goede zorgen. Groetjes en een fijne middag Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor het lieve berichtje .. en wees maar zeker, ALLES voor onze kleutertjes hé !
      Juf Tania

      Verwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit is waar wat mama Mieke vertelt, de juffen zijn er een uit de duizend!!! hahahaha. Dankje dat Mathis eventjes bij je mocht.... de eerste dag kan soms zo druk zijn en gelukkig was er zijn zusje nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja Juf Tania je bent er een uit de 1000000, zowel voor de kleutertjes als voor je oudste... ik geef toe soms wel heel lastige collega.....
    alleen je rijstijl is voor verbetering vatbaar... ik zie bont en blauw van de schokken en mijn maagje is heel erg overstuur... XXXXXXX Bedankt om mij te 'depanneren'....XXXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Juf Tania herinner je je nog... jaren geleden... is opatje ook eens naar jullie school gekomen met reservesleutels van mamsis wagen.. Ik bewonder je... wat jij meemaakt met ons madre.. hahaha ! Nathalie en Justine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hoor .. I remember, en opa Blomme gebruikte net geen krachttermen.
      Arme opa, je zal maar zo'n dochter hebben :-)

      Verwijderen