zondag 5 februari 2017

10 februari 2017


Een winterpiek kondigt zich weer eens aan. 
De thermometer duidt -3 graden aan
maar dat weerhoudt me er niet van,
deze ochtend buiten aan de schoolpoort, de kleuters te verwelkomen.
Iedereen blijkt goedgezind en zonder traantjes worden de jongste ukken 
op school 'overgeleverd' aan de juf van toezicht, ondergetekende dus 😊
Vrijdag .. Fruitdag .. en daar zijn de schilouders.
Elke week zijn ze trouw op post om het fruit te schillen.
En daar zijn wij juffen ontzettend blij mee. 
Het bespaart ons heel wat extra werk !
Ook mama Vitamientje loopt langs met kiwi's en enkele kilo's appels.
Dank je wel, mama Vitamientje .. je bent een schat ! 

Net zoals elke dag beginnen we onze schooldag met een verhaal.
Deze keer kies ik voor Sneeuwman kan ..
een verhaal op rijm. 
Na het verhaal gaan we over tot actie en maken we een prachtige tekening.








De tekeningen zijn pareltjes ! 
Natuurlijk ben ik vergeten een foto te nemen, maar dat doe ik volgende week wel eens.
Eventjes geduld nog ! 

En wie niet tekent, krijgt een andere opdracht. 
Iedereen aan de slag dus. 





Vandaag heeft de politie ergens een interventie nabij de school.
Enkele auto's en combi's staan geparkeerd voor de schoolpoort, best indrukwekkend
Wat doet de politie hier ? vragen enkele kleuters.

Om de kleuters niet onnodig te verontrusten, verzin ik maar wat.
De politie controleert iedereen op het dragen van een fluohesje en 
kijkt of alle kinderen netjes naar school gaan. 
Dit antwoord stelt mijn kleuters blijkbaar gerust.

Even later -tijdens de speeltijd- wuiven de kleuters vriendelijk naar de arm der wet. 


In de namiddag hebben de kleuters vrij spel.
Enkele kleuters komen me vragen om samen eens naar de klasblog te kijken.
Wat volgt is een lesje media .. goed voor mijn ontwikkelingsdoelen Media 😉
En de kleuters vinden het heerlijk ! 
Ze vertellen honderduit over hun belevenissen in en om de klas.

En wat te denken van opmerkzame Julie .. 
Zoals jullie reeds konden lezen, breek ik regelmatig eens een bril.
OK, ik geef toe .. het zijn reservebrilletjes .. maar je kan niet zonder.
Nu zit ik door mijn voorraad brillen heen 
en val ik dus terug op mijn 'mooie' bril.
Julie is er echter niet gerust in ! 
Ga je die nu ook breken, juf ? vraagt ze. 
Euhm, ik hoop van niet, Julie ! 
Heb dit jaar al veel té veel mijn best gedaan .. 😊

Voor we het weekend instappen, lees ik nog een verhaal voor 
'Hennie de heks in de sneeuw' 
Een spannend verhaal ! 
Hennie heeft genoeg van de winter en besluit de zomer te toveren in haar tuin. 
Ik smijt me helemaal bij het voorlezen 
tot Fien vraagt : Juf, lees je de toverspreuk zachtjes voor ?
Oei, een beetje bang ??!??  Bang voor de toverspreuk ??!??

Fijn winters weekend en tot maandag ! 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten