zondag 5 februari 2017

20 februari 2017


😊😊😊 .. kan gebeuren hé op een natte maandagmorgen ..


Laatste schoolweek voor een welverdiende vakantie begint.
En wij pakken uit met een feestthema 'Zet de maskers maar op !'


We zijn bijna weer compleet, de meesten zieken zijn uitgeziekt en 
mijn klas raakt weer aardig gevuld met grote en kleine kwebbeltjes. 

En of ze veel te vertellen hebben .. 
Khaïradt kreeg van mama een nieuwe muts en sjaal in haar lievelingskleur 'roze' 

Eentje vertrouwde me toe dat mama het voorbije weekend boos was ..
Waarop ik vroeg : Heb je soms een houten oor ? ..
En meteen kreeg ik dit antwoord terug : Neen hoor juf, voel maar ! 😊

Het openingsweekend van het nieuwe wielerseizoen komt er nu wel heel snel aan. 
Op zo'n dagen staat België net niet op zijn kop. 
We zijn dan ook rasechte Flandriens. 
En dit nieuwtje wordt uitvoerig in de klas besproken. 
Op zaterdag wordt het peloton verwacht in Gent.
 Julie wil er meteen heen. 
Ik vraag het mama en papa, zegt ze enthousiast. 
200 renners, dat wil ze wel eens zien ! 

Thibault zal het vragen aan zijn grote broer, 
die kent Gent .. voegt hij er nog snel aan toe. 

Als ik het doel van een wielerwedstrijd probeer uit te leggen nl.
zo snel fietsen dat je als eerste over de eindstreep bolt ..
vat Nathan het bondig samen : Als je wint dan verlies je niet hé, juf ! 
Ik kon het echt niet beter zeggen. 

En zo belanden we bij de Tandemtrappertjes - dé kleuterwielerploeg van de Tandem. 

Toch eventjes schetsen .. 
Precies 10 jaar (in 2006) geleden zag
 onze kleuterwielerploeg 'de Tandemtrappertjes' het levenslicht. 
Ons doel was de kleuters in beweging te krijgen, op een fiets krijgen.
Tom Boonen, de held van het peloton, moest ons inspireren in onze acties. 

10 jaar later fietsen we nog steeds gezwind rond op een driewieler, 
sommigen zelfs op een tweewieler. 
In de loop van hun wielercarrière kunnen de Tandemtrappertjes 
hun steunwieltjes achterwege laten.  

Ons boegbeeld zet over precies 50 dagen een punt achter zijn rijke wielercarrière,
maar de Tandemtrappertjes gaan door  ..
En echte renners kunnen steeds rekenen op hun supporters. 
Zo hopen we ook dit jaar onze supportersclub te kunnen uitbreiden. 
Wij rekenen op jullie .. ouders, grootouders en vrienden van de Tandemtrappertjes. 

Wens je één van onze enthousiaste supporters te worden, 
koop dan een supporterskaart en ontvang een niet te missen sleutelhanger.
De eerste honderd supporters die intekenen, ontvangen een supporterskaart mét sleutelhanger. 

Stel je eigen fanclub samen ! 
Wie het meest kaarten aan de man brengt, maakt kans op een extra prijsje ! 


Deze videoboodschap ontving ik vandaag .. 
Mijn hart brak ..
Beterschap Fien ! Dikke knuffel van ons allemaal !

1 opmerking: