zondag 5 februari 2017

22 februari 2017


Nog één nachtje slapen en dan vieren we carnaval ! 
De kleuters kijken enorm uit naar de leukste verkleedpartij van het jaar.
Anderen denken dan weer aan hun buikje en zijn blij met alweer een frietjesfestijn.
Nog andere kleuters kunnen niet wachten om kilo's confetti te strooien. 

In elk geval .. het wordt een leuk feestje !
En het blijft een goed bewaard geheim
 hoe mijn bengels morgen naar school zullen komen.  
Ik ben heel benieuwd !

Deze morgen vroeg begin ik, samen met juf Anne, aan het ontruimen van onze speelzaal,
die morgen het toneel zal vormen voor ons jaarlijks bal.
Met al onze jaren dienst weten juf Anne en ik dat confetti werkelijk overal tussen kruipt.
Dus halen we de kaders van de muur,
brengen de bloempotten in veiligheid
en al het losse meubilair krijgt een veilig onderkomen in de berging. 
Een lege speelzaal is wat rest na de ontruiming.
Ook de vloerwissers en een stofzuiger staan klaar
om na het feest alle confetti te verwijderen, een harde klus en dit elk jaar opnieuw. 
Maar het is zo leuk, dus blijven we lustig confetti strooien. 

De drank staat klaar, de sausjes heb ik reeds enkele weken in voorraad staan 
en de frituur kreeg reeds een bericht van ons feest ! 
We zijn er dan ook helemaal klaar voor. 

Nu nog de 'carnavalskrakers' opdiepen en dan zijn we pas klaar ! 
Er staat een paard in de gang, grote bloemkolen, Anton,
de Marie-Louise .. 
we hebben het allemaal !  
Juf Anne laat zich helemaal gaan 
en 'zingt' (lees ; krijst) luidkeels mee. 
Het wordt me wat morgen ..

Deze middag heb ik een afspraak in mijn garage 
(controlelamp van mijn motor pruttelt tegen)
 en nadien maak ik werk van mijn verkleedplunje. 


Onze supportersclub blijft groeien ..
Ook Nathan, Xander, Khaïradt, Andy Jr, Amir en Mohamed brachten enkele supporters aan. 
Een hele uitdaging, want wij willen op zijn minst 100 supporters ! 
Supporters van het Meetjesland, verenig U ! 

Uit de kindermond :
Er zijn zo van die dagen dat kleuters gewoon hun spullen droppen ..
en vandaag is het blijkbaar zo'n dag ..
Wat zijn jullie toch sloddervossen mompel ik. 

Even later komt Nathan de klas binnen gestapt en ziet overal speelgoed liggen.
En zoals het een echte kleuter betaamt, imiteert hij zijn juf :
Wat zijn jullie toch snottervossen ! 😁😁😁
Sloddervossen Nathan .. sloddervossen !!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten