zondag 5 februari 2017

7 februari 2017


Verrassingsfeest in de Tandem ! 

Juf Vera is 60 en dat verdient een feestje.
In het grootste geheim hebben we een 'party' georganiseerd.
Natuurlijk horen daar cadeautjes bij, tekeningen en allerlei lekkers ! 
 Wij zijn klaar ! Het feest kan beginnen !
 De jarige mét feesthoed !
 Een knuffel voor de kleinsten ..
 En dan is het pakjestijd !
 Linde fleurt helemaal op .. njam njam snoepjes ! 
Juf Vera krijgt een voorraadje snoep, haar lievelingssnoep weet ik. 😉
Je wordt maar één keer 60, bovendien heeft juf Vera ook 40 jaar dienst
dus kan er nog een extra cadeautje bij ..
Een kalender met schoolfoto's ..
Plaats genoeg om de activiteiten in de kleuterafdeling te noteren. 


Een leuke verjaardagskaart die Fien van haar  mama -speciaal voor juf Vera- mocht kiezen. 
En natuurlijk een stapel tekeningen ..
Juf Vera wordt omringd door het jonge en jeugdig volkje en gaat zowaar stralen. 
En dan volgt een serie zelfgemaakte taartjes .. 

En dan breekt een feestje los .. twee liedjes lang ..
want ja, ook vandaag moet er nog gewerkt worden. 
Na twee liedjes snelt iedereen naar de klas, kort maar krachtig was het feest !


Wist je dat ..
Gisteren nam ik even de tijd om enkele ballonnen te pompen voor het feest voor juf Vera. 
In een onoplettend moment, had ik net iets té veel lucht gepompt
en de ballon knapte. 
De stukken ballon vlogen in het rond. 
Yusur kreeg een onbedaarlijke lachbui want ook ik was enorm geschrokken. 
En Sammy ?? Die dook van de knal prompt onder zijn stoel.
Hilarisch moment !



Juf Joke is aan de beterhand en start vandaag opnieuw in haar klasje.
Geloof me, ik ben blij .. 
Juf Anne ligt nog steeds ziek in bed. 
Uit vertrouwelijke bron heb ik vernomen dat ze 'onmogelijk' is.
Haar huisgenoten hebben het zwaar. 

En ja, ik kan me er wel iets bij voorstellen. 
En toch .. 

Het is onwezenlijk stil in de Tandem.
Geen praatjes meer over de middag, 
geen shopping-middagen meer,
geen kleuterteamvergaderingen,
geen gekke dingen meer .. 
Juf Anne met haar 37 jaar dienst en
 ik met 27 jaar dienst in de Tandem
begrijpen elkaar zonder woorden. 
Een vlotte samenwerking zeg maar.
En bedenk ik al eens een project dan is ze er als de kippen bij
om deel te nemen aan de uitdaging die ik stel. 
Bovendien zijn we beiden stapelgek op Sint en Kerst
en de Tandemtrappertjes is ons 'opperste' geluk. 
We hebben samen al heel wat stormen doorstaan
en steeds wisten we ons staande te houden. 
Dus juf Anne, spoedig herstel en kom snel terug !!  

Vandaag komt juf Stephanie langs voor een lesje LO.
Terwijl ze mijn kleuters 'afmat' met een flinke dosis sport,
maak ik de uitdagingen visueel herkenbaar 
voor zowel de kleuter als de lagere school. 
 

Het voorbije weekend heb ik immers 26 sterren geknipt - ik zie nog sterretjes trouwens -
en de uitdagingen netjes verwoord. 
Morgen kunnen jullie, ouders, de uitdagingen voor GO75! ontdekken.
Wie steekt een handje toe en helpt ons de vooropgestelde uitdaging te halen ?!
Zou ontzettend leuk zijn !

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten