woensdag 22 januari 2020

24 januari 2020



Verrassing, juf ! 
Ik heb twee schilderijen voor jou gemaakt, roept Arthur vrolijk.
Ik bewonder de kunstwerken - Mooi, Arthur .. Dank je wel ! 

 Ook vandaag wordt het weerbericht 'in de Tandem vandaag'voorgelezen. 
'Waar blijft de winter toch ? 
Wanneer gaat het sneeuwen ? 
En krijgen we dit jaar nog een laagje ijs ?'
Mijn kleuters begrijpen er niks van.
Voor hen staat de winter gelijk aan een flink pak sneeuw en heel veel ijspret. 
Dus blikken we samen nog eens terug naar vorig schooljaar op de klasblog .. 
De Tandem - januari 2019 .. 
 januari 2019
 januari 2019 

 januari 2019 


Welkom terug  in januari 2020 
De K3-tjes gaan zwemmen dus komt de volledige tweede kleuterklas onder mijn vleugels terecht.
Het is best druk deze ochtend. 


Als even later mijn kerstverlichting dienst weigert 
- voor de gezelligheid had ik de lampjes laten hangen - 
zakt de sfeer even onder 0 
Niene heeft er een verklaring voor .. mijn papa werkt aan de elektriciteit,
hij zal op het verkeerde knopje geduwd hebben ..troost ze. 
Ik moet er hartelijk om lachen en Niene ook ..
't is toch een kadee ze, mijn papa voegt ze er nog aan toe 😁
Daar gaat mijn sombere bui .. dank je, Niene.

Het probleem blijft - de lampjes weigeren dienst, wat ik ook probeer. 
Haal je nieuwe lampjes ? vraagt Robbe. 
De kerstartikelen zijn de winkel uit - ik weet er geen meer te vinden, verklaar ik. 
Jammer !!! vinden de kleuters.

Eventjes gaan we de wetenschappelijke toer op. 
 Aan de hand van enkele proefjes proberen we het resultaat van de proeven te bekomen. 
Dat is nieuw voor de kleuters maar ontzettend leuk om te doen. 
Vooraf raden we wat er zal gebeuren..maar is dit wel dé oplossing ?!? 


Op zondag 26 januari is juf jarig
en dat vieren we in de klas met een stuk ijstaart ! 

Ik kondig mijn verjaardag aan en vertel mijn kleuters dat ik een verrassing heb.
.. Spruitjes voor iedereen ! .. grap ik.😁
Ik roep iedereen samen aan tafel. 
Arthur en Thenisha blijven in de kring zitten. 
Wij lusten geen spruitjes, krijg ik te horen.
Axelle bemiddelt in deze .. 

Welnee, onze juf fopt ons, dat weet je toch ! zegt ze vol overtuiging. 
Ik speel het spelletje mee
 - dat is juist, er is witloof voor iedereen ! 😁
Mijn kleuters vinden het heerlijk maar schuiven toch gezellig een stoeltje bij. 
En als de ijstaart verschijnt, zijn ze er helemaal van overtuigd
.. zie je wel, de juf fopt altijd ! 😀








 Emiel heeft duidelijk zin in een feestje .. let's party ! 
 



Van feestjes bouwen word je ontzettend moe .. even rust in de klas .. zalig !! 

Prettig weekend allemaal ! 
En vergeet het niet, maandag zijn we er even niet .. tot dinsdag !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten