woensdag 22 januari 2020

22 januari 2020


Ook deze ochtend ervaren we lichte vriestemperaturen. 
De meesten onder ons kleden zich in laagjes.
Het is dan ook een hele opdracht om zich uit- en aan te kleden. 
Maar zoals in alles, geldt hier ook 'oefening baart kunst'
En lukt het niet alleen, dan staat er altijd iemand klaar om een handje toe te steken.


Juf leest voor uit 'Sneeuwman kan'
en dat inspireert mijn kleuters.
Overal zie ik grappige sneeuwmannen verschijnen. 


Op de Noord- en Zuidpool is het druk. 
De dieren lopen er rond in paren - wie hoort bij wie ..


Net zoals gisteren gaan de kleuters aan de slag met de verkleedkoffer en de I-pad. 
Jezelf in een aparte omgeving plaatsen is tof.
Samen de omgevingsfoto opsnorren,
 je verkleden en dan even poseren voor de fotograaf .. 
ontzettend leuk ! 
En dan gaan we de foto bewerken .. spannend .. hoe zal de foto eruit zien ? 

Dit is duidelijk, Quinn trekt naar zonnige oorden.
Waar Adam heengaat, is ons een raadsel !
De broek doet een zonnige bestemming vermoeden,
 de pet en dikke trui brengt hem naar de koude. 
' Ik ga zo !' zegt Adam vol overtuiging. 
Mijn kleuters gieren het uit.. Adam toch !

Feline en Emilia kiezen voor de sneeuw

Axelle droomt van een safari.. heerlijk 


Nonah heeft iets met apen, zij kiest voor deze grappige maar zeer intelligente dieren.

Noah vindt het spannend om een 'echte' olifant te ontmoeten op zijn trip.

Ilano schrikt zicht een hoedje bij het zien van een leeuw. 
De aap lacht zich een kriek bij het zien van de verschrikte snoet van Ilano.. 
Mijn kleuters amuseren zich te pletter met deze activiteit
en blijven maar foto's nemen .. 

De poetsvrouw is afwezig voor 14 dagen 
en omdat ik problemen heb met de (tennis)elleboog, 
veegt juf Muriel elke dag mijn klasje schoon. 
Dank je wel, collega ! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten