dinsdag 7 januari 2020

07 januari 2020

De postbode doet zijn ronde .. ook in de Tandem 
 Roeya licht de postbus en ja hoor, er is post .. 
Wie is de afzender ? Wie is de bestemmeling ?
Meteen leren we dat iedereen een uniek adres heeft.
Dit moeten we toch even uitpluizen.
Lieve mama's en papa's, oefenen jullie het adres van thuis even in ? Straatnaam en huisnummer ?
Wij zijn er al uit wie waar woont .. en neen, wij wonen niet allemaal in Eeklo. 😉


 Juf Wendy heeft een wenskaartje gestuurd, 
de mama van Emiel stuurde ons eveneens een kaartje 
en de ouders van Nonah stuurden ons een glitterkaartje .. leuk ! 
Dank je wel ! 
En dan gaan we tekenen.. de postbode 




Tekentalent in de Tandem ! 






En dan was er ook nog .. Mattheo 
  Voor het middagmaal laat Mathis S (K3) me weten 
dat hij boterhammen met préparé 
in zijn brooddoos heeft zitten. 
Hmmm, lekker hoor ! zeg ik.
In de namiddag stapt Mattheo (K1) mijn klas  binnen 
mét zijn brooddoos én een boterham met préparé 
Deze heb ik voor jou bewaard, juf Tania ! 
Oh wat een schatje is hij toch ! 

De dag is bijna om. 
De juf heeft nog een belangrijk nieuwtje .. 
Vrijdag 10 januari vieren alle kleuters het nieuwe jaar bij een hapje en een drankje,
gevolgd door een stevige kinderfuif. 

Vandaag hebben we de reservatie van de bus rond gemaakt
want op 18 februari ga ik samen met mijn kleuters schaatsen. 
Ik weet het, ik begeef me op glad ijs .. 
maar de warme chocolademelk achteraf heeft de doorslag gegeven. 
En mijn kleuters ? 
Die zijn al even enthousiast als hun juf ! 
Ik begin alvast te oefenen op het draaien van pirouettes 😁

Diezelfde week, op 20 februari vieren we in de kleutertuin carnaval.
Ga op zoek naar een origineel pak 
en verzamel kilo's confetti 
want onze feestjes zijn intussen berucht in de Tandem. 

Uit de kindermond : 
De ene kleuter na de andere valt uit met maag-/darmstoornissen. 
Als je ziek bent, blijf je beter thuis .. want anders maak je iedereen ziek op school, 
verklaar ik. 
Arthur is het met me eens :
Als jij ziek wordt, juf .. wie gaat er dan voor ons zorgen ? vraagt hij. 
Juf Joke heeft dit gehoord en heeft dé oplossing .. dan zorg ik voor jou ! 
maar Arthur moet er niks van weten.
Heimelijk heb ik een binnenpretje - Sorry juf Joke, mij vervang je zomaar niet ! 😉 

De kleuters trekken naar huis, 
sommigen blijven nog even in de buitenschoolse opvang. 
En de juffen ??? 
    Ook in 2020 komen de kleuterjuffen op dinsdag samen voor het schrijven van routinefiches.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten