donderdag 16 januari 2020

16 januari 2020


Deze ochtend ben ik heel vroeg op school.
Ik heb enkele ideeën en die wil ik -nu het nog stil is op school - uitvoeren. 
De verhuis kan beginnen. 

Onze winkel is zo'n succes dat we moeten uitbreiden. 
Het assortiment in onze winkel wordt groter .. 
Keuze genoeg, er is  voor elk wat wils ! 



De voorbije weken zocht ik me suf naar het prentenboek van 'De bakker'
Ik bezocht verschillende bibliotheken maar overal was het boek uitgeleend. 
De boekhandel moest redding brengen 
maar daar kreeg ik te horen dat het boek in herdruk is.
Dus ook dit was geen optie ! 

Juf Ilse beloofde me langs te gaan in haar bibliotheek en jawel ..
deze keer had ik geluk.
Het boek staat nu in onze klasbibliotheek voor enkele weken.
Dank je wel, juf Ilse ! 

Na het voorlezen willen mijn kleuters weten hoe het zit met de cake.
Is het een mooie cake ?
 Is het een lekkere cake ? 
Of is het een misbaksel geworden ? 

Onze cake, samen gemaakt in de klas ! 
"Dat kan jij mooi", vindt Robbe. 😉
Ik beloof om deze namiddag te proeven van de verse appelcake. 


Tijd om de speelhoeken verder te ontdekken..
maar niet voor lang 
want Tayler komt ten val in zijn klas en moet voor een hechting naar de spoedopname.
Emiel vertelt me in geuren en kleuren hoe hij deze week uit de zetel is gevallen
zonder noemenswaardige schade.
Het zal je maar gebeuren .. 
De kleuters van juf Ilse worden verdeeld over de kleuterklassen 
en Tayler wordt in spoedtempo geholpen in het ziekenhuis.
Een 'draadje' later kan hij weer naar school. 








In de namiddag gaan de kleuters sporten.
En ik werk verder aan mijn grote onderneming van de dag .. de verhuis ! 

En dan kunnen we eindelijk proeven van de cake.






Lekker ? 
Jawel .. overheerlijk en lekker zoet ! 

Ook juf Wendy (secretariaat) en de directeur krijgen een stukje aangeboden.
Juf Wendy proeft vol vertrouwen.. de directeur ??? 
Die vertrouwt het zaakje niet ! 
Deze week kwam hij onverwacht op klasbezoek, 
net toen we zoutdeeg maakten voor onze 'fopkoekjes'
Vandaag durft hij amper te proeven ..
en dan vraagt hij ; 
Deze cake is toch niet gemaakt met dat deeg van deze week hé ? "
😁😁😁


Nieuws van de dag .. 
Er is post ! .. gebracht door de postbode .. 
Van wie ? Voor wie ? ..
Dat bekijken we morgen allemaal ! 

Voor de kleuters is de dag om en juf werkt verder aan de herinrichting van de klas

1 opmerking:

  1. Dag juf Tania,
    Wat een mooie bakkerswinkel in je klas!
    daar genieten je kleuters zeker met volle teugen van!

    BeantwoordenVerwijderen