maandag 13 januari 2020

13 januari 2020

Later word ik .. bakker
Ik ben bakker 
en heel vroeg wakker ! 
Wat ik allemaal bak..
ik zal  het je verklappen : 
Koeken, taart en appelflappen !

 De directeur maakt zijn belofte waar (zie nieuwjaarsbrief)
.. er is een lading wiskundig materiaal geleverd in de kleutertuin. 
Meten en wegen in de kleuterklas .. we kunnen op ontdekking ..
Het verlanglijstje dienden we enkele weken terug in. 
Juf Kelly stelde de pakketten samen per afdeling.
En zo kunnen we vandaag aan de slag .. echt leuk ! 
De balans in evenwicht krijgen, is de opdracht.
Ontdek hoe dit allemaal in elkaar zit. 
De begrippen zwaar en licht worden spelend geoefend. 
De conclusie wordt netjes verwoord. 


In de crea-hoek wordt uitgetest hoe je de bakker beeldend kan weergeven.
Hoe zit het nu ook weer ? 
Een witte schort op wit papier ? 
Neen, dat lukt helemaal niet - kleurtje kiezen als basis dus ! 
 Deeg kneden en koekjes uitdrukken .. mooi zo ! 
Die koekjes kunnen zo de winkel in. 

 In de zandtafel worden volop zandkoekjes gemaakt : 
Vullen, aandrukken en ontvormen .. zandkoekje klaar ! 

De winkelhoek is een bakkerij geworden
 mét een kassa, taartdozen, enkele broodzakken én
met vers brood natuurlijk ! 


 Kopen en verkopen ..  Natuurlijk moet er betaald worden voor de aangekochte producten. 
Alleen moet je die handtas nog open krijgen 😊
Samen gaat het beter ! 

Hebben jullie nog spulletjes die in de bakkerij dienst kunnen doen,
geef ze gerust mee.
Ik dacht aan taartdozen groot en klein, taartkantjes, lege doosjes van pralines enz.

Uit de kindermond
De dag is moe en de kinderen ook. 
Wat wil je met al die grijze (regen)dagen ..
'Ik ben zo moe' zegt Niene. 
'Ik ook' vult Adam aan. 
'Ik weet hoe dit komt' grap ik. 
'Dit komt door het vele nachtwerk in het postsorteercentrum en 
nu komt ook het werk in de bakkerij er nog bij.'
Mijn tussenkomst werkt .. twee hoofdjes knikken. 😊 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten