vrijdag 17 januari 2020

17 januari 2020

17 januari en onze groene speelplaats krijgt meer vorm.
Vandaag wordt er gewerkt aan enkele wilgenhutten.
Onze kleuters volgend het proces op de voet.
Ziet er leuk uit, hÊ juf ? Wat wordt het ? 

 Ook meester Ken werkt mee aan deze opdracht en laat hij vandaag net jarig zijn. 

Terwijl hij druk aan het werk is, verrassen we hem met een verjaardagslied.
Gefeliciteerd meester Ken ! 


Onze themaweek rond de bakker sluiten we vandaag af. 
We hebben  heel wat geleerd over meten wegen en de kleuters hebben verschillende kneedbare materie ontdekt enz

Vandaag bewerken we de schort van de bakker met bloem. 
Bij het opruimen loopt het even fout, de zak bloem ploft op de grond. 
Ik ben gehuld in een stofwolk.
Gelukkig zijn er geen getuigen. 😉






Het ontwerp van de broodzakken is schitterend. 
Voortaan hebben jullie een gepersonaliseerde broodzak in huis .. veel plezier ermee

Emiel is helemaal mee in het thema.
Deze middag eet hij geen koekje maar een stukje rijsttaart.
Smakelijk Emiel ! 
 
En dan was er nog juf Muriel .. 
Deze morgen is juf Muriel heel erg verward.
Even na halfnegen arriveert ze op school. 
Ze laadt de auto uit en trekt de schoolpoort dicht
en geeft de ouders volgende mededeling : 
Het is nog te vroeg ? Er is niemand op toezicht ! 
Ik zie het gebeuren ! 
De ouders blijven verbouwereerd aan de poort staan. 
Ik laat de kleuters opnieuw binnen want ik sta op toezicht sinds 8.25 uur maar 
dat heeft juf Muriel niet opgemerkt 😊😊😊

Als je denkt dat haar 'kuren' voorbij zijn ?! 
Niks van .. nu haalt ze nog haar beste Engels op en vraagt : 
Where is the 'bril' ? 😁😂
Juf Muriel toch !!! 
Hilarisch moment !!! 

She needs a "bril "😁
De kleuters hebben deze namiddag LO met juf Joke. 
Zij spelen een spel rond ziek zijn.. voor elke opdracht krijgen de kleuters een stip. 
Wat wil het verhaal  ? Juf Muriel is in alle staten.
Er zijn waterpokken in mijn klas ! gilt ze.
Echt ?! Haal maar snel een bril, juf Muriel.

Juf Muriel kan haar uitspattingen amper zelf vatten en zegt : Man, man, man..
Waarop Emy(K2/3) vervolgt .. Miserie, miserie 😁

Ook in K2 loopt niet alles gesmeerd. 
Op vrijdag gaan de K3-tjes zwemmen en dan sluiten de K2-tjes van juf Ilse aan bij mijn klasje. 
Tijdens de speeltijd spelen we een spel nl muziek/geen muziek.
Wie laatst neerzit, vliegt uit het spel. 
Rozhan is aan de beurt - zij vliegt uit het spel. 
Ik roep haar naam 'Elsa' maar Rozhan reageert logischerwijs niet. 
Juf Joke waagt ook een poging. Rozhan reageert niet. 
Heet zij dan niet Elsa ? vraag ik. 
Maar nu is juf Muriel bij de pinken : Dat is wel Rozahn hÊ !!! Euh..😁

De dag sluiten we in K2 altijd af met een verhaal, zo ook vandaag. 
Tijdens het voorlezen kruipen de kleuters altijd een beetje dichter. 
Plots niest een kleuter onbedaarlijk. 
Ik zie Arthur in zijn haar wrijven. 
Is het nat ? vraag ik.
Ik krijg een onverwacht antwoord ; Het is 'speekel' (lees ; speeksel) 
en mijn haar moet proper blijven. 
Wat een hilarische dag .. 

Prettig weekend en tot maandag voor alweer een nieuwe week
met als thema "Later word ik weerman/weervrouw"

En na een dag hard werken is dit het resultaat op 'la pelouse' ! 
Laat de lente maar snel komen. 






2 opmerkingen:

  1. Ik denk dat de ouders mij wel zouden begrijpen mochten ze zien wel schema activiteiten dat ik na schooltijd nog allemaal doen. Gisteren zat ik een beetje te laat in mijn bedje door mijn cursus Grime. Deze duurde van 19 u tot 22u. Dus ik zat maar rond 23u00 in mijn bedje, een beetje te laat blijkbaar, mijn pijp was uit en blijkbaar de
    volgende dag nog niet helemaal opgeladen. Daarom was ik de
    volgende dag nog een beetje in de war.Ik denk dat dit wel toegestaan is , toch ? Een mens zou voor minder eens in de war zijn ?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hÊÊl mooie hutten!
    proficiat!
    de kleuters zullen dit 'super' vinden!

    BeantwoordenVerwijderen