donderdag 9 mei 2019

9 mei 2019


Nog enkele dagen en we vieren mama. 

Het cadeautje dat ik samen met mijn kleuters maakte 
ligt klaar, netjes ingepakt.
Het geschenk dat de kleuters maakten bij juf Ann-Sophie is nog steeds 'in process'

In de hoeken wordt er leuk gespeeld. 
Vandaag is er een paspop die de kleuters kunnen aankleden. 
Etalagisten in spé 😉



En wie een frisse teint wil, kan gratis bijgewerkt worden bij de visagisten. 
Ik loop ook eens langs .. kan het gebruiken .. 

Na school loopt Fien langs samen met haar vriendinnetje Julie.
Beide meisjes zitten in het eerste leerjaar en hebben altijd heel wat te vertellen. 
Maar vandaag is het mijn beurt om de meisjes te foppen. 
Mama Vitamientje kwam langs met watermeloenen voor de kleuters
en hier kan ik wat mee ..
Ik maak de meisjes wijs dat ik deze middag tijdens het vullen van het compostvat
zomaar een meloen op mijn hoofd kreeg .. Waarschijnlijk uit deze boom gevallen, ga ik ernstig voort. 
Fien en Julie speuren de berkenboom af maar kunnen geen enkele meloen spotten. 
Wij gaan op onderzoek uit ! roept Fien waarop Emiel (K3) zegt : Ik ga mee ! 
En weg zijn ze, met hun drietjes .. samen op onderzoek ! 
Even later komen ze terug met teleurstellend nieuws :
Nergens een boom met watermeloenen gezien, krijg ik te horen. 
O neen toch, hoe zal ik nu weten waar die meloen toch vandaan kwam ?? sakker ik. 
Ik zoek het wel even voor je op, juf Tania ! lacht Fien. 

En jawel, deze avond krijg ik een verslag over de herkomst van de watermeloen.
Tof hoor !  😀😀😀(Sorry, lukt me niet om klankfragment te uploaden)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten