donderdag 23 mei 2019

23 mei 2019

Joepie, de zon schijnt en dat is maar goed ook. 
Het geeft ons een pak extra energie en die kunnen we vandaag goed gebruiken 
want onze agenda die we af te werken hebben is niet min. 


Elke morgen wordt de groeitafel grondig bestudeerd. 
Zijn er nog zaadjes die kiemen ? 
Hoe zit het met de plantjes ? Groeien deze ? Hebben ze voldoende water ?

En hoe zit het met mijn kleuters ? 
Groeien zij ook ? 
Misschien moet ik hen ook wat water geven. 
Met de plantenspuit spuit ik wil in het rond.
De kleuters gieren het uit.
Juf, wij zijn toch geen plantjes !! Ons moet je eten geven .. 
Ah zo zit dat .. ik kon maar proberen hé ?! 😉

 Omdat vandaag de zon schijnt, doe ik mijn plannen (deels) uit de doeken voor vaderdag. 
We duiken nogmaals de tuin in maar nu voor iets helemaal anders. 
Wat ? Dat houden we nog even geheim. 
Maar het wordt leuk, dat staat vast !
 Mijn kleuters vinden het geweldig !!!
 Mijn kleine 'superhelden' op de Tandem.

Het wordt hoogtijd om het 'brandnetelsap' terug te geven aan de natuur. 
De plantjes zijn er blij mee, wij iets minder .. het stinkt als de pest 
en de kleuters gaan er zowaar van lopen. 
Zij niet alleen, ook mijn collega's  vinden het verschrikkelijk.
Hoor ze sakkeren ! En natuurlijk is het weer mijn fout ! 
Willen jullie over enkele weken een prachtige bloementuin ?  probeer ik nog. 
Wel, dan moet je even door deze zure appel heen bijten. 
Over enkele dagen ruik je er niks meer van ! 

Het is donderdag, marktdag ! 
En daar heb je mama vitamientje met een verse lading ananas. 
Lekker hoor ! 
Dank je wel ! Je bent een schat ! 

Natuurlijk wordt er ook nog gewerkt vandaag. 
We gaan schilderen .. in spiegelbeeld dan nog wel. 
De ene helft wordt ingeschilderd, vouwen en 
daar verschijnt een pracht-exemplaar van een vlinder. 




De zon lokt ons naar buiten. 
Er is dan ook heel wat te beleven buiten. 
Het fantasiespel wordt gestimuleerd tijdens het spel.
Lekker ravotten of
 gewoon enkele kilometers fietsen op de fiets, net zoals in de Giro d' Italia
Een voetbalwedstrijd wordt op poten gezet
en anderen halen hun beste moves boven. 
Nog anderen beginnen te zingen..het Europees liedjesboek - weet je wel..
Nonkel Bob vertegenwoordigt België met 'Vrolijke vrienden' en 
daar weten onze kleuters alles van. 
Vrolijke vrienden dat zijn wij .. 
(Eventjes geduld .. er is iets fout gegaan bij het mailen van de foto's -
ik los dit zo snel mogelijk op..zaterdag dus)

En na heel veel speelplezier is het tijd voor een fris stukje fruit,
vers geschild door de juffen.
Smakelijk ! 

Nog even dit .. 
De kleuters hebben een maandkalender gekregen voor juni. 
Hang deze thuis op een zichtbare plaats en controleer dagelijks wat er op de agenda staat. 
Zo komt alles goed. 
Juf Tania 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten