woensdag 8 mei 2019

8 mei 2019

Op weg naar school volg ik aandachtig de weersvoorspellingen voor deze week.
Helaas, de zon krijgen we deze week niet meer te zien. 

We krijgen malse regen ! weet de weerman te vertellen. 
Ik wil die malse regen niet ! brom ik terug. 
Ik wil zon en héél véél warmte .. en eindelijk wil ik van die verkoudheid af. 
Mijn hele klas hoest en proest.
Ik wil de lente terug ! krijs ik net niet. 
En mijn gordijnen moeten dringend gewassen worden 
want ik zit zonder in mijn anders zo gezellige klasje.


Het is duidelijk - ik heb het gehad. 
Eenmaal op school aangekomen, bots ik op juf Ilse op dit vroege uur. 
Goedemorgen collega ! 
Grrrr, wat klinkt ze vrolijk ! 
Ze moest eens weten .. ik heb een off-day. 

En dan zie ik waarom juf Ilse zo vrolijk door de regen stapt ..
Ze heeft een gloednieuwe paraplu en die kan ze vandaag testen.

Bij het lezen van de tekst op de paraplu, klaart mijn humeur meteen op
"super-cali-fragi-listic-expiali-docious" ..herkennen jullie dit ?!? 

Mary Poppins .. de kinderjuf met haar magische paraplu .. 
Lang geleden, toen de Tandem nog schoolfeesten opvoerde, 
was dit één van de thema's die ik in gedachten had. 
Het is er nooit van gekomen, jammer ! 
De schoolfeesten van toen zitten onder een flink pak stof.
Ik speelde Sneeuwwitje met liefst 27 dwergen,
een vurige Mexicaanse met 38 schattige Mexicaantjes,
Kwebbel en haar 32 Plopjes
de smurfin met haar hele smurfendorp ,.. 
Een mooie tijd 
maar de tijd ontbrak om de dansjes aan te leren,
stoffen te kopen en een pak kostuums te maken..
tombola's te organiseren .. 
Wij deden het allemaal maar neen, het hoeft écht niet meer ! 😊



Omdat juf Ann-Sophie ook vandaag mijn klas overneemt,moet ik echt wel stil zijn.
Dus kruip ik in een hoekje en 
schil de wortelen die de kleuters vandaag als tussendoortje krijgen voor het fruitproject,
ook al zijn wortelen onder te brengen in de categorie 'groenten' 
Hiermee ben ik toch een tijdje zoet! (Het zijn dan ook zoete worteltjes)

Ik schil voor een heel leger ! mopper ik. 
Ongelooflijk mijn off-day blijft maar duren 😉
Juf Joke maant me aan wat minder 'wortels' te eten. 
Je 'wortelt' echt wel vandaag, hoor .. 
Lap ! Van je collega's moet je het hebben. 
Bij deze .. hartelijk bedankt ! 
Na de wortelen rep ik me naar de keuken. 
Er zijn nog meer gordijnen gewassen. 
Onze overdekte speelzaal is eindelijk helemaal klaar en dat stemt me blij.
Toch enige opklaring in mijn humeur 😉
Geen ladder-werk meer deze week, 
geen haken bevestigen en dus ook geen gordijnen meer ophangen.
Zeg nu zelf, .. kraaknet, fris en klaar hé ?!? 


In mijn klas volgen de activiteiten elkaar snel op : 
Een kringgesprek rond de meegebrachte foto's van mama,
aanleren en inoefenen versje voor moederdag, 
werken aan een (geheim) geschenk voor mama, 
een oefening rond wiskundige initiatie meer - minder - evenveel.

Het kringgesprek leert me heel wat ! 
Als de stagiaire vraagt wat mama graag doet, 
krijg ik verrassende verhalen te horen die ook nog blijken te kloppen.
Stiekem luister ik mee..

Zo beweert er een kleuter dat mama dol is op haar telefoon,
een andere mama werkt graag op haar computer voor Mylène,
nog een andere mama blijkt een keukenprinses te zijn die lekker kan koken voor iedereen,
Wat te denken van de mama die mensen mooi maakt en haartjes wegneemt ?
Of de mama die haren knipt ? 
De sportieve mama die gaat stappen in de bergen ?! 
Leuke verhalen allemaal ! 
Mijn kleuters weten heel wat te vertellen over 'hun' mama. Fijn zo ! 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten