vrijdag 17 mei 2019

17 mei 2019


Het eerste ei is uit .. Dino Sam heeft een eerste nakomeling op deze wereld anno 2019 ..
Het kleintje zag het levenslicht, deze nacht bij Emiel. 
Gefeliciteerd ! 
Zaaien in de kleuterklas ! 
Elke kleuter kiest wat hij/zij zal zaaien.
De ene is fan van bloemen, 
een ander kiest dan weer voor 'de' buik en kiest iets eetbaars. 
Juf kiest voor tuinkers en gaat aan de slag samen met de kleuters.
Eenmaal klaar verzamelen we alles op de 'groeitafel' 
Bess heeft het druk. 
De paprikaplantjes hebben dorst ! 
 Ook juf heeft het steeds druk.
Vandaag eten we watermeloenen.. lekker fris en zoet ! 
Maar eerst ga ik deze mastodonten te lijf 
met een immens mes..blijf dus maar best uit mijn buurt. 😕
Tijdens de speeltijd komt Emiel aangelopen... 
Molletje gespeeld ? vraag ik 
Toch even deze snoet schoonvegen ! 
En dan gaan mijn K1/2-tjes sporten met juf Shirley 


 Na de middag is er nog meer geboortenieuws
 .. ook bij Mathis woont er nu een kleine dino in.
Dino Sam heeft dus al twee nakomelingen.

Na bloemen doet Mohamed nu in chocolade.
Deze middag tovert hij enkele chocolaatjes te voorschijn uit zijn broekzak.
Een beetje slapjes, maar lekker bij de koffie beweert Mohamed.
Ik beloof Mohamed een chocolaatje te proeven maar dan zonder koffie,
want dat lust ik al helemaal niet. 
Eén chocolaatje proef ik, de andere zijn voor de collega's
want ook chocolade eet ik maar af en toe. 


 Alles staat klaar om te zaaien : 
Zakken potaarde en veel verschillende zaden
oa paprika - sla - tomaat - wortel - pompoen - 
bieslook - kamille - zonnebloemen .. 
Iedereen steekt een handje toe .. 
bloempot vullen, zaadjes zaaien, water geven en wachten .. héél lang wachten. 










De groeitafel, al onze bloempotten bij elkaar. 


Na school wacht ons nog een stevige teamvergadering. 

En na de vergadering snel ik terug naar mijn klas om deze op te ruimen.
Overal ligt er potaarde, 
onze visjes moeten nog fris water krijgen 
en de laatste gordijnen moeten nog gehangen worden. 
En dan ook mijn weekend beginnen met nog meer schoolwerk.
Prettig weekend en tot maandag ! 


Nog eventjes dit .. 
Deze week kreeg je kleuter de gepersonaliseerde kunstkaart mee naar huis.
Als je de kaart aandachtig leest, dan kan je samen met je kleuter een eigen museum openen.
Je kan tevens de familie/vrienden een uitnodiging versturen om jouw museum te bezoeken. 
Wie wil kan een 'kunstwerk'bestellen (vrijblijvend natuurlijk) 

Hoe meer kleuters het museum openen hoe meer kunstwerken er verschijnen in ons klasmuseum.
Zeker doen !! 
Juf Tania 

Wij hebben al een naam voor ons klasmuseum "de Kandinsky-collectie van K1/2

Geen opmerkingen:

Een reactie posten