dinsdag 7 mei 2019

7 mei 2019

Dag twee van de stageweek !
En weer ren ik op en af naar de keuken om de gordijnen  van de speelzaal
een opfrisbeurt te geven
om ze nadien weer vakkundig te haken aan de rails. 

Alles is weer netjes, we kunnen er weer een jaartje tegenaan. 
Of niet ? 
Misschien moet ik de gordijnen in mijn klasje ook eens een frisse wasbeurt geven.
Maar dat is dan weer een naschools klusje ! 😏

Ook vandaag wordt er met juf Ann-Sophie gewerkt aan een geschenk voor mama.
Wat het wordt blijft een goed bewaard geheim 
dus kan ik ook geen foto's posten van deze activiteit in de kleuterklas. 

Even later vertrekken mijn kleuters naar de les LO onder begeleiding van de juf LO. 
Ik heb een uurtje vrij maar ik kan mijn tijd wel vullen. 
Ik pak het geschenk voor mama in en post voor de ouders een bericht op gimme.

Nu er een stagiaire stage loopt, heb ik een nieuwe werklocatie voor mezelf gecreëerd. 
Ja, ik werk op 'verplaatsing'
(foto volgt) 
Mijn collega's vinden het grappig : Ben je de deur gewezen, juf Tania ?!? Nu al ???
Pestkoppen zijn het !
Maar ik verweer me fel ! 
Neen hoor, voortaan ben ik assistent-directie voor de kleuterafdeling. 
Het verslag met mijn bevindingen geef ik graag door aan de directeur. 
Algemene stilte !
 Ze geven het op !
Zo, dat heb ik weer eens geregeld. 
Geen opmerkingen meer en ik kan weer aan de slag .. 
observeren en registreren
om nadien een evaluatie uit te schrijven. 

Na de middag is er een lesje 'drama' 
Wat als ik een ballon ben .. dan kan ik mijn wangen bol blazen
of  kan ik leeglopen net als een ballon.
Van het lesje 'drama' komt weinig in huis, behalve het blazen en lossen van de ballon. 
Maar pret hebben ze wel gehad. 







De school is uit. Ik klim weer op de ladder en haak de gordijnen van onze klas los. 
Nu is het wachten op mooi en zonnig weer ! 
Laat de zon nu vrolijk schijnen .. 

O ja, vergeet jullie foto van mama niet mee te brengen morgen. 
Juf Tania 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten