donderdag 7 februari 2019

7 februari 2019


Hier zijn we weer .. samen in ons klasje.. 

De kleuters vertellen honderduit over hun dagje vrij.
En jij , juf ? 
Wat heb jij gedaan ? vragen ze. 

Ik vertel hen over de grote opdracht en hoeveel ik wel heb moeten schrijven. 
Als ik mijn stylo toon, zijn ze best onder de indruk..
bijna is de inkt op.

Wat als de inkt op is, juf ? vraagt er eentje. 
Euhm, dan kan ik niet meer komen werken, zeg ik. 
Dan koop ik je snel een nieuwe stylo zegt een ander. 
En zo worden al mijn problemen opgelost ! 😊


Even later loopt mama Vitamientje langs met sinaasappelen en druiven

Ze heeft haar kleindochter bij .. amper enkele maanden oud. 
Mogen we de baby eens zien, vragen mijn bengels. 
Dat mag ! 
Maar dan moeten ze wel stilletjes zijn. 

De baby wordt bewonderd.
Zo klein ! Zo lief ! 
Wat een kleine handjes ! 
Ze heeft nog geen tandjes ! 
Kan ze praten ? 
En ja, zelfs de grootste bengel, smelt bij het zien van zo'n kleintje ! 

Eindelijk ! 
Ik had het echt niet meer verwacht ! 
Maar eentje vraagt spontaan ; Juf, zullen we een werkje maken ? 
Hoe fijn ! 
Ik laat hen een opdracht kiezen ! 
Het wordt een knip en kleefoefening. 

Al snel is het middag. ..
Ik loop naar de markt - mijn tafellaken heeft zijn beste tijd gehad.
Tijd voor een nieuw exemplaar. 
Samen hebben we deze morgen de lengte van onze tafel opgemeten.
Ik vind precies wat ik zoek, al is het wel duur .. € 15/meter. 
Met 3.70 meter tafeldoek keer ik terug naar school.
Opnieuw moeten we meten en knippen en dan volgt het moeilijkste..
Er moet een cirkelvormig tafeldoek geknipt worden. 

Mijn kleuters knikken goedkeurend.  
Prima keuze, juf ! 
Ja, dat wel .. beaam ik !
Maar mijn centen zijn nu wel op, vertel ik. 
Toon eens, juf ! vraagt Radion. Dus toon ik mijn portemonnee.. leeg ! 
Mamady maakt zich zorgen.  
Kan je nu geen eten meer kopen ? vraagt hij. 
Dan ga je wel snel dood hoor ! voegt hij er nog aan toe. 
Lize kan het niet hebben. Ik breng eten voor je mee, juf ! 
En Niene belooft me een etentje bij haar thuis .. frietjes met mayo. 😀


Om het doek te beschermen heeft men het gewikkeld rondom een immense grote rol.
En wat je allemaal met die rol kan doen, ontdekken de kleuters al heel gauw ; 
Zingen door de buis - balletjes rollen door de buis - blazen door de buis enz.
Wat een ontdekking ! 



De dag is moe .. 
De juf is moe 
en mijn kleuters ook. 
We ruimen de klas op en ik snel naar een volgende opdracht.
Werkvergadering 'Sport en gezondheid' op school. 
En ook nu staat er heel wat op stapel. 😉
  




 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten