vrijdag 22 februari 2019

22 februari 2019


De rospot-actie tvv Kom op tegen Kanker loopt vlot.
Ook vandaag komen er nog centjes bij .. 
van Josephine - Imaya en ook van Aïscha.. 
Dank je wel allemaal ! 
Ook Wissal heeft een verzameling munten bij.
Als het maar rinkelt, dacht Wissal - kleur maakt niet uit als het maar euro's zijn. 
En gelijk heeft ze .. alles voor het goede doel !
Na één week heeft mijn klas al heel wat centen bij elkaar weten te sparen.
Het sorteren kan beginnen, een immens werk ( maar deze opdracht houd ik voor na school) 
Eenmaal gesorteerd, kan het tellen beginnen .. we maken een totale som van de gespaarde som.
En we hebben nog tot eind maart .. volhouden dus. 
Lukt het ons om een volle kruiwagen centen te verzamelen dan volgt zeker en vast een leuke verrassing. De juffen kunnen al beginnen nadenken 😊💖


Mohamed weet dat ik dol ben op bloemen..
 dus brengt Mohamed ze voor me mee.
Ik noem hem 'mijn bloemenleverancier'. 😉
Een bloemetje fleurt mijn hele klas op en je wordt er vrolijk van.
Deze morgen stapt hij de speelplaats op met de bloemen in zijn handjes.
Het duurt eventjes voor hij me ze brengt .. verlegen ?
Ik denk het. 
Met een ruggensteuntje van zijn broer Amir (K3) brengt hij mij het boeketje. 
Dank je wel Mohamed ! Ik geef ze een mooie plaats in onze klas. 

De K3-tjes gaan zwemmen, les nummer .. (?? sorry, ben de tel kwijt) 
en dan komen de K2-tjes van de mini-tandemklas naar mijn klas afgezakt. 
Niet voor lang want vandaag komt de turnjuf uitzonderlijk langs op vrijdag. 

Met 29 zijn ze .. en ik kan eindelijk eens gebruik maken van een vrije lestijd 
om de administratie bij te werken nl de reservering maaltijden totaliseren en indienen. 

Axelle (K1) heeft er niet zo'n zin in. 
Vandaag ben ik een prinses en ga niet turnen, kondigt ze aan. 
Is dat een tegenvaller voor deze kleine prinses 
want ook deze namiddag staat een lesje lichamelijke opvoeding op de agenda. 
Nu weet ik uit goede bron dat prinsessen elke dag in de fitness te vinden zijn en 
dat vertel ik maar al te graag aan 'mijn' kleine prinses. 😃😃😃
En jawel, ze stemt in met een lesje LO - missie geslaagd ! 


In Dino-land .. daar is van alles aan de hand .. 
Vandaag kleuren we een dino in en knippen een reeks tanden voor onze dino. 


Anderen drinken rustig hun melkje leeg..
En op Dino-eiland gaat het er heel luidruchtig aan toe. 

Ik vrees dat ik moet ingrijpen ofwel ga ik op zoek naar rustigere oorden 😁
29 brullende dino's - het is me wat .. 


Tijdens de middagpauze snel ik naar het warenhuis..boodschappen doen (moet ook natuurlijk !) 
Daarna kan ik beginnen met het opruim- en poetswerk
en meteen eet ik een snelle hap. 
Geen rustige middag dus en het wordt nog erger .. de collega's zakken af naar mijn klas - 
er staat immers nog een feestje op de agenda. 
En bij 'feest' horen immens veel ballonnen. 
Blazen maar ! 
 Niks van ! zegt juf Muriel .. ik heb helium.
Makkelijk, snel en daardoor kunnen ballonnen zweven !
 Juf Joke heeft hier wel oren naar .. 
Ze voert een niet zo onschuldig experiment uit .. 
helium happen waardoor je stem enkele tonen hoger gaat klinken.
Eén keer kan net .. daarna roep ik de 'meisjes' tot de orde. 
Er moet nog flink doorgewerkt worden, willen we klaar zijn voor de babyborrel van straks. 

 Niet alleen de ballonnen moeten geblazen worden,
ook de hapjes moeten nog klaargemaakt worden. 
Juf Muriel en ik vliegen er snel in.. zo klaar ! 
Het feest kan beginnen ! 
Na vele eeuwen kunnen we met vreugde de geboorte melden van 
Dino Piepje, Dino Tombo en Dino Kix.
Welkom in 2019 op deze wereld ! 




 Iedereen is aanwezig op de babyborrel, van peuter tot en met derde kleuterklas. 
Stanneke (peuterklas) verstopt zich. 
Hij is mijn maatje en heeft het volste vertrouwen in mij.
Bij elk probleem dat zich aandient, maant hij zijn juf aan om het te vragen aan juf Tania. 
Zo krijgt juf Muriel steevast te horen : Vraag het aan juf Tania ! 😃😃😃
Een manneke met mensenkennis, grap ik dan.
Juf Muriel weet het nu wel .. 'vraag het juf Tania' 😉











We gaan aftellen en dan gaan de ballonnen de lucht in.
De geboortekaartjes heeft juf Muriel er stevig aan vast geknoopt.
Iedereen mag het weten .. de Dino's zijn terug !  









 Mamady heeft nog een bedenking.
Oma en opa komen vandaag terug vanuit Spanje. 
Ik vraag hen of ze de ballonnen hebben zien passeren terwijl ze in het vliegtuig zaten ?!? zegt hij. 
Wie weet, Mamady - ik krijg het maandag wel te horen 😄

 En na een hapje en een drankje is het party-time. 



 En terwijl het feestje doorgaat, kan het opruimwerk beginnen.. afwas .. afwas .. en nog eens afwas
Fijn weekend en tot maandag ! 

PS ; vergeet dit weekend niet een voorraad confetti aan te leggen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten