donderdag 21 februari 2019

21 februari 2019

Nog meer rosse centjes .. joepie .. 
Wij hebben met onze klas al twee dozen vol.
Vandaag beginnen we aan doos 3.. 
Niene straalt ! 
Mijn centen zijn de eerste van de eerste van de nieuwe doos hé ?!

Ook de stenen voor een heuse dino-grot blijven maar komen.
Julius heeft tijdens zijn vrije middag op woensdag een collectie aangelegd. 
En ja, hier kunnen we wat mee 😉
De stenen blijven maar komen. 
Mathis en Raymon kijken aandachtig toe..hoeveel nog ? 

Vandaag lees ik voor uit 'Gigantosaurus' 

Kinderen, pas op voor de 
Gigantosaurus.
Hij heeft altijd honger,

hij heeft altijd trek.
Blijf uit de buurt van zijn vlijmscherpe klauwen.

Blijf uit de buurt van zijn bijtgrage bek. 

Spannend verhaal ! 

 Nadien bekijken we eens de levensloop van de dinosaurus - van ei tot .. 
Een denkoefening en logisch rangschikken van plaatjes. 


Er wordt volop gewerkt aan een vulkaan..
de snelle versie werd uiteindelijk een misbaksel.
We gaan voor een nieuwe versie, een arbeidsintensieve versie .. 

 We leren een nieuw lied aan - zing je mee ? 

Ik vond een ei.
Een kippenei ? Nee, nee, nee ! 
Ik vond een ei.
Een duivenei ? 
Nee, nee, nee ! 

Ik vond een super super-ei.
Het was heel groot, ik was zo blij.
Het lag midden in de wei.
Het was een dino-ei ! 


En dan was er nog .. 

Sinds enkele weken hebben we één lesuur LO door juf Paulien. 
Dat lesuur ligt op dinsdag. Ik moet mijn kleuters teleurstellen. 
Geen turnen vandaag (lees ; dinsdag) wegens té veel zieke leerkrachten.
Juf Paulien moet vervangen. 

Ik beloof mijn kleuters een ander turnmoment op donderdag. 
Helaas,  er zijn weer zieken. 

Ditmaal beloof ik ten stelligste dat de les LO zal doorgaan op vrijdag. 
Waarop Mamady zegt : Eéééccchhhttttt ! 😁
Hij gelooft me niet meer, zoveel is duidelijk ! 
Maar laat ik mijn kleuters plezieren morgen - 
ze hebben LO met juf Paulien en in de namiddag is er LO met juf Tania. 
Dus, ..  trek zeker die turn-outfit aan !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten