donderdag 14 februari 2019

14 februari 2019

14 februari - Valentijnsdag 

Voor de kleuters is het ๐Ÿ’–-dag !
Vandaag zetten we in op een 'lief' hartje. 
Sommigen kleuters zijn dan ook in dit thema gekleed :
Een ๐Ÿ’jurk, een ๐Ÿ’-trui, een ๐Ÿ’-jas .. en er zijn zelfs ๐Ÿ’-sokken. 
Nooit gedacht ! 

Tijdens het 'praatje van de dag' verrast Niene me met een ietwat 'apart' cadeautje.

Voor jou juf, een ๐Ÿ’–-patat ! zegt ze. 
Dank je,  Niene - dit heb ik nog nooit cadeau gehad ! ๐Ÿ˜ƒ

Met al dat ๐Ÿ’–-gedoe komt Mamady met een belangrijke mededeling : 
Ik heb een hartje en dat klopt ! zegt hij. 
Echt ? vraagt Radion verbaasd. 
Misschien moeten we allemaal eens heel hart springen, zeg ik
En dat doen we ! 
En nu zoeken we ons hart ! .. 
O, wat zijn sommigen verbaasd als ze hun hartje voelen kloppen. 

Misschien kan ik mijn agenda vandaag een beetje aanpassen en in het teken stellen van Valentijn. 
En dat is wat ik doe ..

Wat als de juf een blaadje vouwt en een half hart tekent ?? vraag ik.
Dan heb ik een half hart is het correcte antwoord. 
Juist ! 
En wat als ik met mijn schaar de lijn volg en het hart uitknip en openvouw ?
Eventjes mijn kunnen demonstreren .. 
Emiel valt net niet van zijn stoel als hij het resultaat ontdekt : 
Juf Tania, jij kan รฉcht toveren ! ๐Ÿ˜Š
Dit willen mijn kleuters ook eens proberen. 













 Een hels lawaai lokt ons naar buiten. 
Wat is er aan de hand ? 
Klusjesman Geert bewerkt onze 'oude' eikenboom. 
Mijn hart breekt ! (en dat op Valentijn ! - je moet het maar voorhebben) 
Hรฉt pronkstuk van de Tandem !
De enige boom die ons op warme dagen verkoeling brengt, wordt sterk terug gesnoeid.
Ik ga net niet protesteren !
Ik ben nu eenmaal gehecht aan deze 'oude reus'

En neen, ik ben niet de enige met een vorm van 'lentekolder' .. ook de bloemen in de bloementuin laten zich zien onder een stralende zon. 
Mooi toch ! 
Dus besluiten we vandaag te genieten van de eerste zomerzon. 
We trekken naar buiten en genieten van onze vrijheid. 
Het lijkt wel lente ! Zalig ! 

En met de lente in zicht en straks de start van het nieuwe wielerseizoen, 
springen ook de eerste Tandemtrappertjes op de fiets. 
Mathis S. heeft ook een nieuwtje : Ik kan fietsen op twee wielen, juf ! 
En dat verdient een staande ovatie van ons allen. 
Goed zo, Mathis ! 

De schooldag sluiten we af met een lied .. "Ik hou van u, ik hou van u .. " (Noordkaap) 

En, wat doen kleuters bij het horen van muziek ? 
Juist, ze zetten de dans in .. gezellig toch ! 


En dan was er nog .. 
Deze morgen speelt Raymon voetbal.
 Na een harde knal belandt de voetbal in mijn bloemen. 
Raymon snelt naar de bloem toe en begint ze zachtjes te aaien. 
Wat doe je ? vraag ik. 
Ik denk dat de bloem pijn heeft, is zijn heerlijk antwoord. 

Maar Raymon houdt het vandaag niet bij deze ene actie. 
Als we deze namiddag genieten van het buitenspel komt hij vast te zitten. 
Na wat duw-, plet- en trekwerk krijg ik deze kleine sloeber los. 
Ik weet zeker dat hij dit nooit nog probeert. ๐Ÿ˜‰

Geen opmerkingen:

Een reactie posten