woensdag 20 februari 2019

20 februari 2019

Nog meer centen voor het goede doel..
Deze keer heeft Raymon zijn potje gevuld met rosse centen.
Dank je  ! 

De 'mislukte' vulkaan speelt nog in de hoofdjes van mijn kleuters .. zoveel is duidelijk.
Mamady heeft enkele 'ontwerpen' gemaakt 
en Niene en Mathis S zijn gisteren na schooltijd nog op zoek gegaan naar stenen/keien.
Zal het nu lukken, juf ? vraagt Niene.
Ik hoop het ! Ik doe mijn uiterste best ! 
Niene kijkt bedenkelijk !
Vandaag werken we volgens de muzische conceptkaarten, niet eenvoudig ! 
We gaan er helemaal voor .. 
voor mijn kleuters is het duidelijk : kleur en schilderen .. Ziezo juf ! Goed ?
Ja hoor, ik ben uitermate tevreden. Goed gewerkt ! 







Ook een lesje wiskundige initiatie staat op de planning.
In wiskundige termen heet dit een matrix en die vullen we volgens enkele kenmerken 
nl kleur en plaatsbepaling .. 
In kleutertaal noem ik de matrix een speelveld voor de dino's en elk heeft zijn eigen steen,
net zoals de kleuters een steen hebben in de rij. 

Nu nog inhoud geven aan de begrippen tussen - op en onder
én rekening houden met de kleur van de dino. 

Na wat zoek- en denkwerk is het veld gevuld, nu nog controle en klaar ! 












 Zoals elk jaar dien ik mijn auto voor te rijden bij de autokeuring. 
En ook dit staat op mijn planning voor vandaag. 
Juf Muriel en juf Kelly zijn zo vriendelijk mijn middagtoezicht over te nemen 
zodat ik snel kan vertrekken richting autokeuring. 
En ik heb geluk .. er zijn slechts twee wachtenden voor me. 
Ik doorloop de teststraat met verve .. 
maar aan het einde van de rit wacht me een verrassing. 
Extra controle ! krijg ik te horen. 
Ik moet de teststraat nog eens doorlopen nu met een andere controleur.,
en mijn auto slaagt met glans, nu nog de rekening en klaar ! 

Het deert me allemaal niet. 
De zon schijnt en het is heerlijk buiten. 
De schooltuin schittert en toont zijn mooiste kleuren.
Zalig toch, die vroege lente ! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten