maandag 25 februari 2019

25 februari 2019


We zijn toe aan rospot nummer 4 en opnieuw zijn er extra centjes voor het goede doel.
Mathis S. heeft een flinke lading meegebracht naar de klas
en ook Hechmi (peuters) heeft een omslag vol 'kleintjes' 
Tof jongens ! 


Mamady vierde gisteren zijn vijfde verjaardag.
Vandaag doen we dit nog eens over 
mÊt een dino-kroon, een verjaardagslied en in gezelschap van de klasgenootjes. 
  Een klasgeschenk maakt ons uiterst nieuwsgierig .. spannend hoor.. 
Hoe meer het papier prijsgeeft, hoe nieuwsgieriger de kleuters worden.
Wat is het Mamady ?? 

  Dit zit er dus in het geschenkpapier .. een gezelschapsspel .. 
Dank je wel aan de mama en papa van Mamady voor dit leuke klasgeschenk. 
Ik weet wat er morgen op de agenda staat 😉
Mamady vierde zijn vijfde verjaardag ..
 maar wat deden de andere kleuters het voorbije weekend ???

Fay at een roze ijsje. 
Julius ging in het park spelen en zag er Sabri (K3) 
Emiel was te vinden op een terrasje met een drankje
Mathis S. verbleef een dag in de dierentuin tussen de olifanten, slangen en leeuwen.
Bess had een spaghetti gegeten op een zonnig terras en dronk ice-tea.
Lize at met papa een ijsje bij bonnie.
Mathis W. had een dagje strand op de agenda staan. 

Ook vandaag wordt het een schitterende dag.
Meer nog, het wordt de warmste 25 februari ooit - het oude dagrecord van 1964 ligt in de prullenmand - en wij willen er deelgenoot van zijn. 
Daarom werken we ons uit de naad deze morgen.

De vulkaan moet nog geschilderd worden
Ik zoek en vind 3 vrijwilligers - het resultaat mag er best zijn. 
Goed gedaan ! 


We tekenen een vulkaan en laten deze uitbarsten (= blaastechniek met ecoline) 


Mijn kleine archeologen gaan op zoek naar dino-resten.
Heel voorzichtig, met een pincet worden de botresten opgegraven. 
Op een dag vind je de job van je leven 😊



Het is een 'rush' maar al ons werk is klaar voor de middag,
meer zelfs .. ook de klas is reeds opgeruimd. 
Ik kan refter lopen. 
Komt het door het mooie weer ?
De kleuters zijn snel klaar met het middagmaal. 
Maar er staan me nog enkele verrassingen te wachten : 
Een kleuter met een natte broek, een kleuter met een bloedneus en een kleuter met buikloop. 
Neen, dit had ik niet in gedachten maar bon .. 
Een frisse douche later is het ergste leed geleden. 
Nu kan ik eventjes pauzeren voor ik er samen met mijn kleuters weer invlieg. 

We hebben een afspraak met de geschiedenis, weet je nog ??
Wij willen het nieuwe dagrecord meemaken 😉
Nog snel even de weerkaart lezen .. schitterend !!! 
Ik weet nu al dat ik de zon zal missen als het weer gaat regenen 😎
Onder een stralende zon geven we alle kamerplanten nieuwe potaarde. 
Ideaal om deze klus buiten uit te voeren.
Iedereen steekt een handje toe. 
Er wordt aarde aangesleurd - samen sterk -
We gaan op zoek naar grotere bloempotten
en jonge plantjes voelen voor de eerste keer aarde rond hun wortels. 
Tot slot vullen we nog de gieter en krijgen de plantjes een verfrissende douche. 







De eerste schooldag van de laatste schoolweek zit er helemaal op. 
Morgen volgt een nieuwe en opnieuw zal de zon overuren maken - 
misschien vieren we morgen de opening van het nieuwe wielerseizoen 
dus spring op je fiets !! 
En vergeet een extra drankje niet .. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten