zaterdag 16 februari 2019

15 februari 2019



Het wordt weer een mooie, zonnige lentedag dus
haal ik alle ijsberen, sneeuwpoppen en pinguins weg uit mijn klas. 
De krant spreekt zelfs van een 'winter-warmtegolf' vandaag..
een nieuw woord 
maar ik ben er blij mee en  ik niet alleen.. 
Ook mijn kleuters genieten van deze mooie dagen. 
Spelen is hun hoofddoel !
En ook aan deze activiteiten kan ik heel wat doelen koppelen, 
vooral motorisch en sociaal gericht dan. 
Dus wat zou het .. Spelen maar ! 


De eerste centjes voor Kom op tegen Kanker zijn er. 
 Lize, Loredana, Julius en F. hebben hun rospot reeds gevuld.
Ook Latoya (K3) brengt een lading centjes mee naar school. 
Dank je wel ! 
We gieten de centen bij elkaar en stellen vast dat onze klas-rospot te klein is..
op zoek naar een groter exemplaar dan maar. 
Ons doel is een kruiwagen vol rosse centjes. 
Slagen we in onze opzet dan beloven de kleuterjuffen een tegenprestatie uit te voeren😀
(Altijd leuk natuurlijk) 
De K3-tjes gaan zwemmen vandaag dus komen de rest-K2-tjes van de mini-tandemklas erbij.
Mijn klas is aardig gevuld ! 





 Terwijl andere kleuters kiezen voor de speelhoeken, 
gaan deze twee meisjes aan de slag om een creatieve wikkel te maken voor de rospotten. 
Fijn ! 







Middagpauze .. de kleuters vertrekken naar de eetzaal. 
Juf Kelly (K3) - Juf Ilse (K2/3) en ik (K1/2) gaan samen 'spinnen'
Neen, niet sporten maar werken aan een didactisch verantwoorde spin. 
Meteen verwerken we er ook de muzische conceptkaarten in, geen sinecure. 

Een middag doorwerken levert ons een reeks wereldoriëntatie-gerichte doelen op, alsook de taaldoelen .. 
Nu nog wiskunde - LO - Media en Muzische Vorming adh van de conceptkaarten. 
Daarna kan ik activiteiten gaan bedenken, 
de rode draad trekken door het thema,
een weekschema opstellen
én de woordenschat bepalen. 

Op vrijdag gaan we in de namiddag sporten. 
Met het mooie weer kiezen we voor sport-in-open-lucht. 
Heerlijk ! 

Tijdens de pauze snijd ik de sinaasappelen die mama Vitamientje bracht 
en ook de bananen worden gehalveerd.
Fruit voor iedereen ! 
Smakelijk ! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten