woensdag 5 december 2018

5 december 2018

Verrassing .. verrassing .. verrassing .. 

Deze morgen staat juf Anne me reeds vroeg op te wachten.
Kijk eens, voor jouw kleuters .. met liefde gebracht door Zwarte Piet ! zegt ze.
Wat fijn ! 


 





 Ik schik alles op een schotel en strooi nog wat lekkers in de onthaalhoek op de bankjes. 
Benieuwd hoe mijn kleuters zullen reageren. 

Vandaag werken we nog een paar oefeningen af ;
een puzzel, een matrix, memory .. 

En na het werk, schakel ik de verhuisfirma 'K2 in actie' in. 
Alle tafels en stoelen moeten de klas uit. 
We richten de ontbijtruimte in want morgen is het eindelijk zover .. 
Hét bezoek van Sint -en hopelijk ook van Zwarte Piet aan de Tandem.  
Meteen dek ik, samen met juf Nicole, de tafels ! 
De peuters en K 2 schuiven meteen hun stoeltje bij.

Als we onze jas aantrekken, vraagt Raymon : 
Eten we dan geen frietjes ??? 
Sorry, die zal je deze middag thuis moeten eten 😉 Hier heb ik geen tijd voor vandaag. 
Ook na school werken de juffen ijverig door. 
Juf Ilse en juf Kelly helpen Pakjespiet met het sorteren van de pakjes. 
Ik ontferm me over de etiketten. 
Pakjespiet kan best wat hulp gebruiken - 
hij heeft het ook zo druk. 
 Ook Bak-piet komt langs met allerlei lekkers. 
Ik schik alles in mandjes en klaar ! 
Het ziet er best gezellig uit.  


5 december - Pakjesavond !
Morgen vieren we de verjaardag van Sint !

Uit de kindermond : 
Woensdag .. fruitdag .. 
Tijdens het fruitmoment vertel ik juf Nicole dat ik gisteren Piet zag op de televisie. 
(Piet Huysentruyt weliswaar) .. en hij likte zijn bord leeg vandaar Likoké .. zeg ik nog. 
Mamady heeft dit gehoord en mengt zich in het gesprek : 
Ik zeg hem morgen dat dit niet netjes is. 
Onze hond likt zijn bord leeg. 
Juf Nicole en ik proesten het uit.

Dit moet ik recht zetten .. 
Arme (Zwarte) Piet 
.. ik heb het over Piet Huysentruyt natuurlijk 😀😀😀

En dan was er nog ..
De schoen van juf Tania ! 
Vandaag mogen alle juffen en meesters hun schoen zetten. 
Voor de deur .. heb ik gelezen .. 
van de directeur heb ik dan weer niet gelezen😀
Dus zet ik mijn schoen mét brief voor mijn klasdeur.
Wat doe je nu weer ? vragen mijn collega's lachend. 
Ik zet mijn schoen, zoals gevraagd ! antwoord ik. 

Niet dus ! De schoen staat op de verkeerde plek.
Nu kan ik in mijn eentje alsnog mijn schoen gaan zetten. 
En zie, mijn jonge collega's gieren het uit. Ik steek het op de vermoeidheid. 

Over mijn brief ben ik best tevreden.
Ik ben heel benieuwd wat Sint van mijn schrijven denkt.
En zullen we iets vinden in onze schoen ? 
Wie weet .. 

Brief aan Sint 

Lieve Sint en Zwarte Piet, 

Al het hele jaar ben ik zoet 
en doe (bijna) alles zoals het moet.
'Spinnen' opstellen en nog een reeks WOK-woorden op een rij..
facturatie, gimme, smartschool, informat, de klasblog en zorgkompas erbij. 
In de kring luisteren naar wat een kind vertelt.
Kijken welke dag het is, welk weer men voorspelt.
Fruit snijden zonder knoeien..
op de speelplaats met de kinderen stoeien.
Een liedje zingen, een hoekje kiezen, 
knutselen, verhalen lezen, geen tijd te verliezen.
Zonder morren en goed geluimd,

elke dag mijn klas netjes opgeruimd.
Zoals je ziet, verdient dit een dikke 'bravo'

dus lieve Sint, krijg ik nu een leuk cadeau ? 

Je kapoen sinds jaar en dag .. Tania 
Eeklo, 5 december 2018  


1 opmerking:

  1. Zeker weten en dan is er nog de Kerstman.... die brengt zeker iets mee... Xxxx

    BeantwoordenVerwijderen