donderdag 13 december 2018

13 december 2018

Deze ochtend duikt de temperatuur net onder het vriespunt. 
Ik beslis een hele lading laagjes aan te trekken. 
Een truitje, een wollen vest, een jas, een dikke sjaal .. handschoenen (??)
Nergens zijn ze te vinden, waar ik ook zoek .. ik vind ze niet. 
Ik vertrek dan maar zonder. 

Mijn eerste klusje van de dag - de autoruiten ijsvrij maken. 
Op mijn to do-lijst staat ook nog een tankbeurt.
Maar ook nu heb ik pech .. alles zit muurvast - wat ik ook doe, ik krijg de tank niet open. 

Snel naar Eeklo, ik haal het wel met een minimum aan brandstof. (.. hoop ik)
Een snelle stop aan de markt .. 
ik moet oliebollen bestellen voor de volledige kleuterafdeling. 
Klaar om 10 uur ? vraag ik nog. 

Even voor 10 uur vertrekt juf Joke om de bestelling vers gebakken oliebollen. 
Al snel volgt een telefoontje : Ze moeten nog gebakken worden. 
Oh leuk !!! Daar zit ik dan mét K1 - K2 en K2/3

Ondertussen spelen we met de kleintjes buiten in de vrieskou, lekker, warm ingeduffeld. 
Het is dus nog even wachten op de oliebollen ! 

We weten ons wel te verwarmen. vrolijk Dansend op een kerstdeuntje !

Of even overleg plegen ..
 Is dit nu sneeuw ? Het is wel koud ! 
 Maar of het sneeuw is ? Neen, deze rakkers komen er niet uit.

IJs vegen van de zitbank ..

Of glijden op de spiegelgladde tegels ..
Volop winterpret dus ! Dit is echt 'samen' genieten.



Lekker geurende oliebollen. 
En er zijn er nog meer !

Zie ze smullen ! 
Gelukkige kinderen zijn het in de Tandem. 
In de winterkou, op een zonnige dag genieten van zoveel lekkers. 





























Na het smulfestijn gaan de K2-tjes sporten met de turnjuf. 
Ik geniet even van wat vrije(??) tijd
 die volledig in het teken staat van het kerstfestival van morgen.  
In de namiddag oefenen we ons dansje en lied in. 
De kleuters gooien zich helemaal en dat verdient een beloning. 
Een rondje confetti misschien met glittertjes ?! 
Ja hoor en o wat zijn ze blij - ook in 2018 is een kinderhand gauw gevuld. 😉
Enkele kleuters vinden mijn glitters zo mooi dat ze een voorraadje meenemen naar huis. 
Sorry mama's en papa's als je thuis confetti en glitters ontdekt..  



Na school zetten we het kerstfestival op. 
Zoals elk jaar werkt de Tandem mee aan de Warmste Week ! 
De lagere school bakt koekjes voor Ketnet-Koekenbak,
de kleuters verzamelen 'rosse' centjes en verkopen kerstballen voor het goede doel. 

De Warmste Week moet je ook voelen. 
Dus zetten we enkele kerstbomen op en gebruiken heel veel lampjes. 
Ik zoek de kerstboom in onze berging.
 Juf Joke stelt voor de doos te dragen.
Tof ! 
Eenmaal aangekomen in de overdekte zaal van het KA 
-ja, we spelen op verplaatsing wegens het grote aantal leerlingen- 
stellen we vast dat er helemaal geen kerstboom in de doos zit - enkele takken en een houten plank. 
Waar is de kerstboom ?? vraagt juf Joke zich luidop af. 
Voelde jij dat dan niet  ? vraag ik aan juf Joke. 
Even later blijkt het om de doos van juf Ilse haar kerstboom te gaan.
We gieren het uit en juf Joke en ik keren terug naar de kleuterafdeling, 
op zoek naar dé kerstboom. 
Gevonden ! 
Voor de zekerheid even controleren ..
Dat is hem ! roep ik enthousiast.
Terug naar de overdekte zaal van het KA de Tandem. 
Uitpakken !!! 
Dat is wat we doen. Alleen .. waar is de voet ??? 
Neen toch, die staat nog in de berging ! roep ik. 
Voor de derde keer gaan we op weg.
Daar is de voet, eindelijk kunnen we onze boom opstellen. 
😊😀
En dan zijn we verbaasd dat we moe zijn op het einde van de dag !
Beweging genoeg !

2 opmerkingen:

  1. lekker smullen, oliebollen dat smaakt in dit koud weertje!
    maak er nog een plezante en gezellige week van !
    groetjes Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  2. We maken er een onvergetelijk, warme week van.

    Ook voor jullie nog een fijne werkweek een een prettig eindejaar !

    BeantwoordenVerwijderen