woensdag 19 december 2018

19 december 2018


Deze morgen verzend ik een berichtje naar alle kleuterjuffen :

Wat als de poetsvrouw overuren neemt en ik een schuurborstel te pakken heb ? 
Dan wordt de overdekte geschrobd en 
leg ik meteen een laagje boenwas tot alles blinkt als een spiegel.
Jullie zijn verwittigd hé .. Opgepast voor plaatselijke gladheid !! schrijf ik nog. 

Juf Ilse stuurt de eerste reactie :
😱 Ik kom net uit mijn bed, maar mijn dank is groot ! 

Ook juf Kelly is helemaal van haar melk. 
Ook nog niet lang wakker hier. 
Tania, ben jij dit nu aan het doen ?? 
Volgens mij komt het door die lichtjes.
Je zag het fonkelen aan het plafond en dus moest de vloer ook maar blinken.
grapt ze. 

Wel collega's, 
Gisteren nog een extra uurtje doorgewerkt - juf Muriel was erbij
We hebben nu dubbel zoveel lichtjes door de spiegeling en nu leren we allemaal op onze handen lopen. 😉
En deze morgen .. jawel ..
 lieten er zich een aantal enkelingen verrassen door de plaatselijke gladheid.

Ons werk zit er bijna op.
De knutselwerkjes zijn klaar en ook de nieuwjaarsbrief is netjes gestrikt
met bijhorend cadeautje voor het nieuwe jaar. 
Zo ziet het nieuwjaarspakket er voor 2019 uit.. 
Je vindt het pakket terug in de knutsel-tas van je kleuter. 
Deze morgen lees ik nogmaals het verhaal voor van 'de kleine kerstman'
Hij woont in het kerstmannendorp - is de kleinste van de troep 
en mag ook dit jaar niet mee naar de kinderen wegens té klein ..
Lise bouwt geduldig aan 'haar' kerstmannendorp - zo moet het eruit zien. 
Wel Lize, het ziet er best gezellig uit ..
Ook Maja bouwt aan een dorpje - is dan ook voor 'de kleine kerstman' moet ze gedacht hebben😊
Een miniatuurversie dus. 
De kerstboom wordt er maar bij getekend want met die blokken kan je geen kerstboom maken.
Wissal maakt een kerstboom van steekparels - het lukt haar aardig om er enige vorm in te krijgen. 
Flink zo ! 

Even na elven trommel ik mijn 'kerst-elfjes' op.
Alles wordt in gereedheid gebracht voor het kerstdiner van morgen. 
Verhuisfirma K2 in actie ! 
Tafels worden overgebracht en de tafels worden met vereende krachten uit de klas gesleept. 
Samen sterk ! Het werkt ! 



De tafels worden gedekt op kleutermaat. 
Gezellig, feeëriek, vredevol en sfeervol ! Dat is wat Kerst is. 
Het resultaat mag er zijn .. morgen vieren wij met de kleintjes Kerst ! 
Ik kijk er al naar uit en met mij vele kleuters 💝

Uit de kindermond : 

Deze morgen heeft Mamady een nieuwtje te melden.
Ik ben benieuwd .. 
Later als ik groot ben, noem ik mijn kindje Mathis Scherpereel ! zegt hij. 
(Nu moet je weten dat die twee beste maatjes zijn) 

Ik sta perplex bij deze mededeling maar vind toch een gepast antwoord ..
Euh, ik denk het niet Mamady. 
Je kan het wel de naam Mathis geven 
maar niet Scherpereel want jij draagt de naam Claeys
dus wordt het dan Mathis Claeys .. probeer ik te verduidelijken. 
Net zoals jij die naam van je papa kreeg, kreeg Mathis ook zijn naam van zijn papa. 
Zie ik verwarde snoetjes ? Neen, gelukkig niet. Ik hoop maar dat het duidelijk is. 

Bij mij heten ze allemaal Stoynov, zegt Radion
En wij heten allemaal Beauprez, roept Loredana.
Mijn papa is 'Dies' (lees ; Dries C.) Lacht Lize.
Meteen krijg ik alle families opgesomd. 
Mathis W. somt ook zijn familie op maar voegt er een extraatje bij .. Kasper Wiemeersch ..
Wie mag Kasper dan wel zijn ??? vraag ik. De hond ! antwoordt Mathis 😊

Zo te horen hebben ze het begrepen.. 
Maar Mamady heeft nog één belangrijke vraag .. 
Waarom heet mijn mama dan geen Claeys ? 
Wel Mamady, dat vertel ik je eens op een andere keer !

4 opmerkingen:

  1. ZOOOO gezellig in jullie Kerstzaal!!!
    Wordt morgen zeker een onvergetelijk Kerstdiner!!!
    Laat het jullie smaken!!
    Wij vieren ook Kerst morgen ...met lekkere ijstaart!!hmmm
    Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ZOOOO gezellig in jullie Kerstzaal!!!
    Wordt morgen zeker een onvergetelijk Kerstdiner!!!
    Laat het jullie smaken!!
    Wij vieren ook Kerst morgen ...met lekkere ijstaart!!hmmm
    Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jammer dat ik er niet bij kan zijn deze week... zo gezellig ! Hangen de lichtjes nog in januari als ik kom 'nieuwjaarwensen'? XXXX

    BeantwoordenVerwijderen