zaterdag 15 december 2018

14 december 2018

Net als gisteren is het bibber-koud
en kan ik weer de autoruiten ijsvrij maken..
deze keer mét handschoenen. 
Op weg naar school spelen enkele kerstsongs.
En eerlijk, het heeft iets op een koude morgen.
Ik zing luidop mee, niemand kan me horen 
en straks is het weer allemaal veel te snel voorbij.

Vandaag wordt het een super-drukke dag. 
De K3-tjes gaan zwemmen - brrrr, ik mag er niet aan denken met dit weer -
En alle K2-tjes verzamelen deze morgen in mijn klas. 
Ik heb een aantal opdrachten voorzien.
 Niemand hoeft zich te vervelen en ik al zeker niet 😉
Sommige K3-tjes zien het ook niet zitten om te gaan zwemmen met dit koude weer
en sluiten ook aan bij de al grote groep. 
Gelukkig nemen juf Muriel en juf Joke ook een extra kleuter 
want mijn klas zit overvol.

En dat de dag niet onbewogen voorbij zal gaan, blijkt even later. 
Ik buig me om iets op te rapen en net op dat ogenblik buigt ook Emmy (K2) ..
Boink ! .. we zien sterretjes 😊, maar zonder al te veel schade. 
Eventjes de buil weg wrijven en klaar.

Met een passer tekenen we een cirkel
en die bewerken we met een afwasborstel en verf.
Grappig, vinden de kleuters maar het resultaat mag er zijn. 








Vandaag wordt elk vrij moment - ook de middagpauze - ingevuld 
met de voorbereiding van het kerstfestival. 

Na de middag gaan we oefenen op het podium. 
Hebben we het goed gedaan, juf ? vragen de kleuters.
Komt er nu een confetti-knal ? 
Mijn voorraad is uitgeput maar ik wil de kleuters niet teleurstellen
dus ga ik snel op zoek naar confetti .. het wordt een spetterend feest. 

15.20 uur - de spanning stijgt .. 
Wie komt er naar het feest ? 
Wie durft het aan om zich voluit te gooien ? 
Wie zingt uit volle borst met ons mee ? 

.. foto's volgen - geen tijd gehad om er zelf te maken - 


15 december .. Raymon viert zijn verjaardag .. 
Hiep hiep hiep .. hoera ! 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten