dinsdag 4 december 2018

4 december 2018

Nog twee nachtjes slapen .. 

Voorbije nacht kreeg de juf 'eindelijk' bezoek van Sint en Piet. 
De tips van mijn kleuters hebben gewerkt
en ik vertel hen dan ook vol trots hoe ik dit 'project' heb aangepakt.

Schoen zetten, wortel er naast, een drankje voor Sint en Piet .. 
en niet te vergeten .. mijn brief !
 Heb je écht alles gevraagd ? vraagt Radion. 
Ja hoor en ik heb écht alles gekregen, is mijn antwoord 😉
Dat is niet OK, juf ! Je vraagt veel te veel .. 
Ik laat meteen zien wat ik naast mijn schoentje vond. 

Zoals ik zei, voor elke dag een flesje 😊😊😊

Nu blijft er niks over voor ons, pruilt Mamady. 
Maar ook nu geeft de juf wijze raad : 
Als jullie een mooie tekening maken, dan krijgen we vast nog een cadeautje.
De uitdaging werkt. 
Met veel geduld wordt er via schrijfdans gewerkt aan een mooie tekening. 
De mooiste kunnen jullie bekijken op onze klasblog.


Nog meer nieuws uit de kleuterafdeling : 
Heel veel kleuters liggen ziek te bed. 
Vandaag komen er in mijn klas amper 8 kleuters opdagen. 
Spoedig herstel en tot gauw ! 


Sint moet nog komen en de juffen zijn reeds druk in de weer 
met het organiseren van het kerstfestival. 
Tijdens onze middagpauze is er -opnieuw- een werkvergadering. 
Een lied, een dans, een 'warme' activiteit.. 
Eenmaal Sint de deur uit is, halen we kerst binnen. 
Er wachten ons nog heel drukke dagen op de Tandem. 


Goed nieuws .. de kleuterjuffen kunnen even genieten van een vrij uurtje 
terwijl juf Stephanie gaat sporten met de kleuters.
3 weken lang neemt juf Stephanie het van ons over. 
Vanaf januari is het weer aan ons. 
En geloof me, eindelijk eens tijd om al het 'stapelwerk' weg te werken.


3 opmerkingen:

  1. Ik ben er zeker van dat het lege flesjes zijn.... goed dat ik volgende week langs kom om met je schatjes te praten....en .. rendieren te maken... de Kerstman zal in zijn nopjes zijn . XX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Neen, ik heb altijd een voorraadje in huis ..
      Heb je 'model' rendier gezien - het wordt een mooie kerst !

      Verwijderen